جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۰۶۳
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

فکرشهر:۲۰ هکتار گلخانه و داربستی کشاورزی امسال در بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر، بخشدار شنبه وطسوج روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا گفت: مهمترین برنامه امسال برای توسعه کشاورزی در این بخش حرکت به سمت توسعه اصولی گلخانه‌ها و  بهره‌وری بهتر در حوزه کشاورزی است.

رضا مقاتلی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در برنامه ششم توسعه و ضرورت تدوین اقدامات براساس این برنامه، تلاش دولت تدبیر و امید برای بهره‌گیری مناسب تر از ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی است.

وی اضافه کرد:  از جمله راهکارهای تحقق اصل بهره‌وری در این سیاست‌ها حرکت به سمت توسعه اصولی گلخانه‌ها و بهره‌وری بهتر و مناسب تر در حوزه کشاورزی است.

بخشدار شنبه و طسوج ادامه داد: توجه دولت به بخش کشاورزی و کشت‌های جدید و با صرفه است و توسعه گلخانه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر و لزوم توجه جدی به صرفه جویی در مصرف آب بسیار ضروری است.

مقاتلی، به  ظرفیت بالای کشاورزی موجود در بخش شنبه و طسوج اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر سه هکتار گلخانه کشاورزی در این بخش فعال است که ۱۸ میلیون قطعه نشاء در هر دوره تولید می‌شود.

مقاتلی تاکید کرد: بر اساس تعهد  و برنامه  امسال ۹ هکتار گلخانه و ۱۱هکتار گلخانه داربستی در این بخش احداث خواهد شد که نقشی مهم در توسعه کشاورزی شهرستان دشتی و استان بوشهر دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر