جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۱۳۳
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

فکرشهر:  ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از بررسی اظهارنامه های کالاهای واحدهای تولیدی، اساسی و سریع الفساد ورودی به گمرک بوشهر توسط کارشناسان محلی و مستقر در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بهروز قره بیگی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در گذشته بررسی اظهارنامه های ورودی به گمرک توسط کارشناس مجازی (به صورت متمرکز از طریق گمرک ایران) صورت می گرفت اما اکنون با وجود رصد کامل اظهارنامه ها توسط گمرک ایران  بررسی اظهارنامه  های مربوط به اقلام یاد شده توسط کارشناس محل اظهار مورد بررسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه جدید گمرک  کلیه اظهارنامه های مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید و سایر کالاهای مورد استفاده در تولید یا پردازش و همچنین محصولات تولید شده مربوط به واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز توسط کارشناسان محل اظهار این کالاها مورد بررسی قرار می گیرد.

قره بیگی ادامه داد: گمرک و بندر یک تیم عملیاتی مشترک هستند که جز با همدلی، همکاری، مشورت و تحت یک رویه عملیاتی توسعه ای در فعالیت های این حوزه صورت گیرد.

 وی تاکید کرد: هماهنگی و همکاری بین این دو نهاد بدون شک تقویت تجارت در استان را به دنبال دارد.

قره بیگی افزود: مشکلات هر دو نهاد بر روی عملکرد یکدیگر تأثیرگزار است  به همین لحاظ باید تحت یک رویه مشترک سعی در رفع موانع و مشکلات داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر