پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۱۵۴
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: ما با شادی مردم مخالف نیستیم، بلکه با هنجارشکنی و حرمت‌شکنی مخالفیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر درباره دیدار هیئت جنبش انصارالله یمن با مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به عدم پاسخگویی رهبر انقلاب به نامه ترامپ، پذیرش هیئت یمنی نشان داد که رهبری مستضعفان را به حضور می‌پذیرد و این خاری در چشم مستکبران است.

وی درباره جاده ساحلی دیر به بردخون، عنوان کرد: با صحبت‌هایی که با نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر داشته ام، در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی را خواهیم شنید و امیدواریم مسئولین به وظیفه خود در قبال جان مردم عمل کنند.

حسینی با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: بزرگان اهل سنت نیز مانند شیعه حدیث غدیر را قبول دارند و اختلافی که وجود دارد بر سر معنا و مفهوم کلمه «مولا» است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه واقعه غدیر دقیقا ارتباط تنگاتنگی با مسئله رسالت دارد، افزود: از دیدگاه شیعه امامت ادامه و تداوم خط رسالت است و امام پاسدار مکتب و آیین پیامبر است.

وی ادامه داد: امام هم رهبر سیاسی و هم پیشوای دینی است و در روز غدیر پیامبر اعلام کرد که بین دین و سیاست تفکیکی نیست.

حسینی تأکید کرد: بزرگداشت غدیر، علاوه بر امامت امیرالمؤمنین، بزرگداشت تداوم امامت هست و پیامبر در آن روز سایر ائمه معصومین را نیز معرفی کرد و امروز در عصر غیبت، ولایت فقیه تداوم بخش امامت امام زمان(عج) و به عنوان نایب امام است.

جشن اهل بیت باشکوه برگزار شود

وی با بیان اینکه مراسم جشن اهلبیت را با شکوه برگزار کنیم، عنوان کرد: دهه کرامت و امامت و جشن های اهل‌بیت برای داشتن شادی و نشاط حلال و مؤمنانه است و اگر ما نتوانیم این کار را بکنیم شادی‌های دیگری جای آن را خواهد گرفت.

خطیب جمعه دیر با اعلام اینکه ما با شادی مردم مخالف نیستیم، بلکه با هنجارشکنی و حرمت‌شکنی مخالفیم مخصوصا اگر در مناسبت‌هایی که برای ما مقدس است اتفاق بیفتد، اضافه کرد: کسی با واژه کنسرت و اجرای درست آن مشکلی ندارد.

وی بیان کرد: ما در جریان نحوه برگزاری کنسرت اخیر در دیر نیستیم اما اگر خدای نکرده مسائل خلافی واقع شده باشد باید کسانی که پشت قضیه هستند و تشویق می‌کنند پاسخگو باشند و هر کس اعتراض دارد به آنها مراجعه کند، چرا به ما حمله می‌کنید.

وی با تأکید بر اینکه عده ای  به ذهن نسل جوان تزریق نکنند که امام جمعه با شادی مخالف است، افزود: ما با شادی حلال مشکلی نداریم و این شادی‌ها هرچه  بیشتر شود بهتر است.

حسینی با تبریک روز آزادگان، یادآور شد: وظیفه ماست که همواره در تکریم این عزیزان که عزت، شرف، استقلال و امنیت ما در گرو آنهاست،  همواره کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه سابقه شعار «مرگ بر آمریکا» به قبل از انقلاب برمی‌گردد، بیان کرد:  با توجه به جنایت‌هایی که آمریکایی‌ها قبل و بعد از انقلاب برملت ما روا داشتند، نشانه این است که سردادن شعار مرگ بر آمریکا حق طبیعی ملت ماست.

لزوم جذب جوانان به مساجد

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه مساجد در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین بوده‌اند، گفت: امروز هم بانیان و ائمه جماعات و خادمان مساجد، این سنگرها را فعال و پررونق نگه دارند تا بتوانند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن  هجمه‌ها را  خنثی و نسل جوان را به مساجد جذب کنند.

وی عنوان کرد:  امروز در عرصه تولید و ساخت تانک‌های پیشرفته و موشک‌های قاره پیما و پدافند هوایی و هواپیماهای جنگی و آموزشی و ناوهای بزرگ و انواع و اقسام سلاح‌های مورد نیاز خودکفا هستیم و آن چیزی که باعث شده دشمن دست از پا خطا نکند، همین قدرت دفاعی ماست.

حسینی با بیان اینکه باید روحیه جهادی را در همه دستگاه‌ها زنده کرد، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های رسمی و اداری ما این روحیه جهادی را داشته باشند خیلی از مشکلات مردم حل و تحریم‌های دشمن بی‌اثر خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس قوه قضاییه به‌ویژه در برخورد با عناصر فاسد در دستگاه قضایی، ابراز کرد: اعلام اینکه مبارزه با فساد با قاطعیت ادامه پیدا خواهد کرد و اینکه در عمل هم مردم شاهد برخورد با مفسدان دانه درشت‌ هستند، موجب امیدواری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر