جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۱۹۸
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: نمایشگاه نقاشی مهر و ماه با حضور شماری از مسئولان استانی و علاقه مندان به فرهنگ و هنر، به مناسبت عید غدیر در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، صاحب آثار نقاشی نمایشگاه مهر و ماه صبح شنبه در رابطه با رویکرد این نمایشگاه عنوان کرد: عمده آثار خلق شده دینی و مذهبی است و رویکرد اصلی این نمایشگاه، آشنایی نسل جوان با زندگی ائمه و انجام این رسالت به وسیله هنر است.

علی بحرینی با اشاره به اینکه اولین افتتاحیه این نمایشگاه در نمایشگاه ابوالفضل عالی حوزه هنری کل کشور برگزار شد افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه در نگارخانه سوره، آشنایی هنرمندان و جوانان هم استانی از مجموعه مهر و ماه و زندگینامه حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی در رابطه با مجموعه مهر و ماه اظهار داشت: این مجموعه با یک نگاه نو و سبک ترکیب بندی است که شاخصه هایی از زندگینامه امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) از تولد تا شهادت را با تکیه بر منابع مستند به نمایش می گذارد.

بحرینی به اشاره به نام این مجموعه بیان کرد: سعی شد نامی انتخاب شود که بزرگی و عظمت دو بزرگوار را در بر داشته و در کنار آن از لطافت خاصی برخوردار باشد و مهر به عنوان خورشید و حضرت علی (ع) و ماه نیز بیانگر حضرت زهرا (س) است.

وی افزود: نقاشی این مجموعه حدود ۵ سال و با استفاده از منابع معتبر دینی به طول انجامید و سال گذشته به اتمام رسید.

بحرینی ضمن اشاره به تعداد آثار این نمایشگاه بیان کرد: ۲۰ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن و در ابعاد ۱۲۰ در ۸۰ در نمایشگاه مهر و ماه ارائه شده است.

این هنرمند نقاشی با معرفی مجموعه آثار دیگر خود اظهار داشت: مجموعه فصل سرخ ۲ با موضوع واقعه عاشورا و تعداد ۱۰ تابلو در ابعاد ۲ در ۳ نیز برای ایام محرم آماده شده است.

بحرینی با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مهر و ماه از ۲۶ الی ۳۱ مرداد ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۸ الی ۲۱ در نگارخانه سوره میزبان بازدید کنندگان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر