جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۱۱
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: سامان کسب و کار تحت عنوان «سککوک» با هدف تقویت و حمایت از صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با همکاری بخش خصوصی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسین خزان ظهر امروز در نشست با صاحبان صنایع شهرک‌های صنعتی بوشهر از فراهم شدن زمینه عرضه سهام واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط در فرابورس خبر داد و اظهار داشت: عرضه سهام واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در فرابورس بستر مناسبی برای تامین منابع مالی آنها فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی و سود بالای آن برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک، فرابورس جایگزین مناسبی برای تامین منابع مالی این صنایع محسوب می‌شود.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر آمادگی دارد واحدهای متقاضی پذیرش در فرابورس را معرفی کند و واحدهای صنعتی علاقمند می‌توانند برای راهنمایی و مشاوره و معرفی به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر مراجعه کنند.

خزان ورود صنایع کوچک به بورس را منبعی مطمئن و با ثبات برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی اعلام و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شرط پذیرش این صنایع در فرابورس داشتن شفافیت مالی است.

وی معافیت مالیاتی، معرفی و تبلیغ رایگان واحد صنعتی در تابلو بورس در کنار نام شرکت‌های بزرگ، سهولت و سرعت در پذیرش، افزایش اعتبار شرکت و معرفی شرکت به آحاد جامعه را از مزایای  فراهم شدن بستر پذیرش صنایع کوچک و متوسط  در فرابورس اعلام کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از  آغاز فعالیت سامانه کشوری کسب وکار «سککوک» در استان بوشهر خبر داد و گفت: سامان کسب کار تحت عنوان «سککوک» با هدف تقویت و حمایت از صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با همکاری بخش خصوصی در استان بوشهر راه اندازی شد.

خزان افزود: سامانه سککوک، سامانه‌ای است که امکان تأمین مالی را طریق غیر بانکی از طریق خرید و فروش اعتباری بوسیله برات الکترونیکی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی فراهم آورده است.

وی خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی واحد‌های صنعتی و تولیدی باید با ارتباط و تعامل با یکدیگر و هم افزایی به فضای کسب و کار یکدیگر کمک کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با بیان اینکه  پنل سامانه سککوک برای ثبت نام واحدهای صنعتی و تولیدی در 29 استان از جمله استان بوشهر راه اندازی و افتتاح شده است تصریح کرد: واحدهای صنعتی که تامین مالی دچار مشکل هستند می توانند با ثبت نام در سامانه از مزایای آن برای خرید و فروش محصولات تولیدی خود و تهیه مواد اولیه بهره‌مند شوند و هزینه‌های خود را با استفاده از سامانه سککوک کاهش دهند.

خزان افزود: واحدهای صنعتی با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای تأمین مواد اولیه و سایر نیاز‌ها اقدام و مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک خرید کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر گفت: صنعتگران می‌توانند برای آگاهی بیشتر از خدمات و مزایای استفاده از سامانه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.sakkook.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر