جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۴۵
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در صدور احکام قضایی گفت: پیشگیری گسترش یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادستان نظامی استان و جمعی از مسئولان این سازمان اظهار داشت: در حوزه قضا، سه بخش مدیران، عمومی و نیروهای مسلح وجود دارد.

وی بیان کرد: شاید بتوان گفت که بخش مدیران و نیروهای مسلح نسبت به بخش عمومی اهمیت بیشتری دارد و بین این دو، نیروهای مسلح مهم تر است چون خطای مدیران باعث ضربه به حوزه اجرا می شود اما خطای نیروهای مسلح، باعث ضربه به حوزه دفاع و امنیت می شود.

امام جمعه بوشهر حوزه قضایی نیروهای مسلح را کاری بسیار مهم و پراهمیت عنوان کرد و افزود: در عرصه مدیریت قضایی که بحث شناخت و پیشگیری، قضاوت، حکم و عرصه اجرا مطرح است مهمترین بخش، شناسایی و پیشگیری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر در عرصه شناسایی و پیشگیری ضعیف عمل شود قطعا به حوزه دفاعی و امنیتی آسیب وارد می شود.

وی یکی از موارد پیشگیری را سرکشی مداوم از فضاهای کاری کارکنان عنوان نموده و تأکید کرد: در عرصه پیشگیری، آموزش ها و تذکرات لازم داده شود.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: حوزه قضا یک کار فوق العاده تخصصی است و شیوه اعمال حکم و احکام حکم دادن، خیلی متفاوت با بخش های عمومی و مدیریتی است.

امام جمعه گفت: در حوزه قضا خصوصا نیروهای مسلح، قانون مداری اصل اول است چون اگر قانون مراعات نشود کاملا توازن عرصه احکام دچار آسیب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: با توجه به اینکه در حوزه نیروهای مسلح، قاطعیت حرف اول را می زند، در اعمال حکم کاملا باید قانون مدار و قاطع بود.

وی تصریح کرد: در نیروهای مسلح، درصد ورود پرونده های قضایی نسبت به دادگاه ها کم است اما همین مقدار هم برای نیروهای مسلح زیاد است و باید پیشگیری شود.

آیت الله صفایی بوشهری خواستار تسریع در صدور احکام قضایی شد و اظهار داشت: تسریع در صدور حکم و کم شدن فاصله زمانی تشکیل پرونده تا صدور حکم باید تسریع شود اما کیفیت حکم نباید تحت تأثیر این تسریع قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر