سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۷۵
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: امسال ۲۶ هزار نفر بوشهری در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که رشد سالانه شرکت کنندگان بیانگر علاقه‌مندی مردم به کتاب و تشخیص نویسندگان از ذائقه مردم است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: جوامع بشری که در زمینه فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی گام های بلندی برداشته‌اند خودشان را مدیون کتاب  و مطالعه میدانند.

سید علی هاشمی روز یکشنبه در آیین تجلیل از  برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان دیر افزود: بهترین شاخص و معیار برای سنجش علاقه مردم به کتاب بحث مشارکت آنان در جشنواره کتابخوانی  رضوی است.

وی دامه داد: امسال در شهرستان دیر  ۲ هزار و ۱۶۶ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که ۱۷۳ درصد رشد نشان می‌دهد در حالی که در کشور ۵۹ و در استان ۱۳۲ درصد رشد داشته‌ایم.

هاشمی یادآورشد: این در حالی است که در این شهرستان با جمعیت ۶۰ هزار نفری که باید ۲۴۰ هزار جلد کتاب باشد ۶۰هزار جلد  و به ازای هر ۱۵ هزار نفر دیری یک باب کتابخانه وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر  با بیان اینکه دو سوم جمعیت شهرستان دیر به کتاب دسترسی دارند، اضافه کرد: یک سوم مردم دیر به منابع و کتابخانه دسترسی ندارند اما حضور و مشارکتشان در جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار عالی بود.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در بخش آنلاین با ۱۲ منبع برگزار شد، ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی چند وجهی و در چندین بخش برگزار شد که خروجی آن توانمندسازی افراد در زمینه مطالع بود .

فرمانداردیر گفت: برگزاری جشنواره ها و مسابقات کتابخوانی یکی از راه های علاقه مندی افراد به فرهنگ کتابخوانی است.

کریم علی حسنی افزود: برای جاری کردن فرهنگ کتاب بین دانش آموزان باید معلمان کتابخوان شوند.

وی گفت: تلاش برای گسترش فرهنگ کتاب و مطالعه وظیفه همگانی است.

امام جمعه دیرگفت : کتاب خوب و مفید باید مورد تاکید و سفارش اولیا و معلمان برای فرزندان باشد.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: کتاب و کتابخوانی درآموزه های دینی اهمیت زیادی برخوردار است و هیچ چیز نمی تواند جای کتاب خوب و مفید را پر کند.

وی اضافه کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی کار ارزشمند و آشنا کردن افراد با فرهنگ اهل بیت است.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان دیر گفت: این شهرستان دارای چهار کتابخانه عمومی با عضویت سه هزار و ۱۸۴ است.

سید محمد مهدی موسوی کراماتی افزود: در مجموع این چهار کتابخانه ۹۷ هزار و ۷۹۹ نسخه کتاب و یک هزار و ۳۲۰ مترمربع زیربنا دارند.

در این آیین از شرکت کننده مسابقه های جشنواره کتابخوانی تجلیل و از سارا خسروی برگزیده کشوری در بخش پویش کتابخوانی تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر