سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۸۷
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در رفع مشکلات مناطق محروم گفت: گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استان بوشهر تاکنون ۸۲ میلیارد تومان طرح عمرانی در نقاط محروم استان اجراء کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سردار علی رزمجو ظهر امروز در نشست گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استان با امام جمعه بوشهر با تبریک دهه امامت و ولایت و بااستناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بدون کار جهادی، کار سیاسی و تحرک هیچ فایده‌ای ندارد اظهار داشت: فعالیت جهادی برای همه سطوح جامعه در راستای توسعه و پیشرفت نیاز است.

وی با بیان اینکه روش گروه‌های جهادی بر اساس کتب دینی و آیات قرآنی و سیره انبیا و اولیای الهی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای رفع محرومیت و افزایش توانمندی نقاط محروم خدمات گسترده‌ای انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر فعالیت جهادگران و گروه‌های جهادی را فعالیت ایمانی و جهادی دانست و افزود: گروه‌های جهادی در ارائه خدمات گوناگون چشم‌داشتی مادی ندارند و فقط کار بر اساس ایمان، اصول و اعتقادات دینی خدمات ارائه می‌کنند.

سردار رزمجو  با تاکید بر نقش مهم گروه‌های جهادی در رفع مشکلات جامعه خاطر نشان کرد: گروه‌های جهادی که در نقاط محروم برای خدمات رسانی حضور فعالی دارند در کوتاه‌ترین زمان به جامعه هدف کمک و خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی همراه با نشاط، خلاقیت و نوآوری هستند تصریح کرد: گروه‌های جهادی که در عرصه‌های گوناگون هستند توانمندی‌های فردی بسیار بالایی دارند و توان قابل تحسینی در وجود همه آنها وجود دارد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر توانمندی گروه‌های جهادی را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف دانست و افزود:  تقویت روحیه امیدواری از دیگر دستاوردهای فعالیت‌های گروه‌های جهادی  می‌توان قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه جوانان فعالیت جهادی را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهند خاطر نشان کرد: کشورهای دیگر برای تشکیل تیم‌های واکنش سریع خود سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌دهند این درحالی است که در ایران جوانان متعهد و با عزت در قالب گروه‌های جهادی بدون هیچ هزینه‌ای و تنها با ایمان و اعتقاد خود تشکیل می‌شود.

سردار رزمجو با بیان اینکه گروه‌های جهادی زمان و مکان نمی‌شناسند و برای رفع محرومیت حرکت جهادی می‌کنند افزود: جهادگران دارای فرهنگ رفع محرومیت هستند و بدون شناختن زمان تا جایی که توان دارند خدمات‌ رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 114 گروه جهادی در استان بوشهر بیان کرد: این گروه‌های جهادی جغرافیامحور در اقشار مختلف دانشجویی، پزشکی، محلات، مهندسی، دانش‌آموزی، طلاب، فرهنگیان و جامعه زنان در استان سازماندهی شده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به اعزام تیم جامعه بسیجی پزشکی پرداخت و گفت:  در یکسال گذشته 299  گروه و تیم‌های پزشکی به نقاط مختلف محروم استان بوشهر اعزام شده‌اند و خدمات آنان به جامعه هدف رایگان بوده است.

سردار رزمجو با اشاره به اجرای طرح های محرومیت‌زدایی در روستاها و شهرهای کم برخوردار استان بوشهر افزود: در یک سال گذشته افزون بر 307 میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاها و نقاط کم برخوردار استان بوشهر توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی انجام شده است.

وی با تاکید بر حضور فعال بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های عمرانی تصریح کرد: گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استان بوشهر تاکنون 82 میلیارد تومان طرح عمرانی در نقاط محروم استان اجراء کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از  راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی متناسب با اقلیم و نیازهای استان خبر داد و با اشاره به فعالیت جهادگران بوشهری در رسیدگی به سیل زدگان خوزستانی افزود: استان بوشهر از استان‌هایی بود که کارها را در جریان سیل خوزستان به بهترین نحو انجام داد و در این راستا  سپاه استان بوشهر افزون بر 4 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی کمک کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر