سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۹۳
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: آمریکا هم در خروج از برجام و هم در مذاکره با کره شمالی نشان داد که طرف قابل اعتمادی برای گفت وگو نیست.
به گزارش فکرشهر از مرکز اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، «سید عباس عراقچی» روز دوشنبه در دیدار هیات مجمع عالی خلق جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی ضمن تبریک انتخاب مجدد کیم جونگ اون به عنوان رئیس کمیسیون دولتی جمهوری خلق کره اظهار داشت: مهمترین ابزار آمریکا علیه کشورهای مستقلی چون ایران و کره شمالی استفاده از تحریم‌های اقتصادی است ولی با این حال در طول چند دهه‌ گذشته نتوانسته است خللی در اراده دو کشور به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا هم در خروج از برجام و هم در مذاکره با کره شمالی نشان داد که طرف قابل اعتمادی برای گفت وگو نیست. دولت آمریکا در اقدامی غیر معمول در نظام بین‌الملل، دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران را که در سطح بین‌المللی از مقبولیت فراوانی برخوردار است مورد تحریم قرار داده و از سوی دیگر شعار مذاکره سر می‌دهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمادگی ‌و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مبادلات سیاسی میان دو کشور در سطوح مختلف، بویژه فراهم نمودن سفر محمدجواد ظریف به پیونگ یانگ، در پاسخ به سفر سال گذشته همتای کره ای و همچنین سفر رئیس مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

در دیدار هیات پارلمانی کره شمالی به ریاست پاک چول مین نائب رئیس مجمع خلق کره و رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور با سید عباس عراقچی، توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور در عرصه های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرف کره ای در این دیدار سفر هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری دموکراتیک خلق کره به تهران را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط برشمرده و از موفقیت‌های دولت و مردم ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا ابراز خوشحالی کرد و گفت: دو کشور همواره از روابط خوب و دوستانه‌ای در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده و این روابط ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر