چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۳۲۴
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: کوهنوردان فاتح قله آرارات ترکیه مورد استقبال کوهنوردان و جمعی از مسوولین جزیره خارگ قرار گرفتند.

به گزارش «فکرشهر»، محمدرضا دشتی زاده، عماد حیدری، رسا حیدری و مرضیه ناصری، 4 کوهنورد خارگی بودند که پس از صعود به قله آرارات، مرتفع ترین قله ترکیه، مورد استقبال قرار گرفتند.

کوهنوردی، ورزشی انسان ساز و به دور از هر گونه مسابقه و مدال و مقام آوری است و دیربازیست که این ورزش جایگاه ویژه ای در جزیره خارگ پیدا نموده است؛ همچنین تلفیق صعود به قله ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس جزیره مقاوم خارگ عطر و بویی متفاوت به این ورزش از طرف هیات کوهنوردی جزیره خارگ داده است. 

صعود اخیر نیز به نام شهید والامقام «عبدالحمید میرزایی» صورت گرفت و نام ابن شهید، بر بام کشور ترکیه ثبت شد.

به گزارش «فکرشهر»، همدلی و همبستگی میان کوهنوردان جزیره خارگ زبانزد عام و خاص شده است و این حضور بر مبنای فرهنگ والای این زمینه است که در این روز به نمایش گذاشته شد و قدردانی مسوولین از حرکت های خاص ورزشی و همچنین قهرمانان این جزیره که با کمترین امکانات دست به کارهای بزرگ می زنند، باعث دلگرمی و شور و نشاط بین ورزشکاران می شود.

کوهنوردان خارگ نشان داده اند در راستای ثابت قدمی و استمرار تلاش های مجددانه می توانند روز به روز در عرصه کوهنوردی قدرتمند تر شوند و نام جزیره خارگ را بر بلندای قله های ایران و جهان به صدا در آورند و این اراده آهنینشان ستودنیست و الگویی برای همگان به شمار می رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر