پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۳۴۶
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: کتاب مولودنامه حضرت امیرالؤمنین علی (ع)، تصحیح و تعلیق دکتر حسین مهتدی به مناسبت عید غدیر توسط حوزه هنری استان بوشهر منتشر شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز سه شنبه در جمع‌ خبرنگاران گفت: کتاب مولود نامه امیر المؤمنین علی (ع) منسوب به ابو مخنف لوط بن یحیی ازدی از مورخان نامدار قرن دوم هجری و ترجمه حجت الاسلام محمد تقی موسوی از دانشمندان دشتستانی استان بوشهر در قرن سیزده هجری قمری ترجمه شده است. 

امید پارسایی فر افزود: این کتاب توسط حسین مهتدی پژوهشگر استان بوشهر مورد تصحیح، تعلیق و باز نگارش دقیق علمی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مولود نامه با موضوع آفرینش پیامبر (ص) و امام علی (ع) شروع و سپس به داستان ولادت امام علی (ع) تا هجرت ایشان از مکه به مدینه و ازدواج ایشان با حضرت فاطمه الزهرا (س) می پردازد.

پارسایی فر ادامه داد: این کتاب در ۲۹۶ صفحه با مقدمه و نگارشی از آیت الله صفایی بوشهری (نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر) توسط انتشارات کلام ماندگار به همت حوزه هنری استان بوشهر چاپ رسیده است. 

وی یادآور شد: یکی از پدیده های هنر اسلامی در استان بوشهر، مراسم پرمعنویت مولودی خوانی است که از دیرباز در تاریخ این استان فرهنگی و حماسی، جایگاه ویژه‌ای داشته است.

پارسایی فر یادآور شد: این اثر در مساجد و حسینیه‌های شهرستان دشتستان در مراسم و آیین‌های مربوط به حضرت امیرالمؤمنین (ع) به صورت جمعی و با نوا و آهنگی خاص خوانده و قرائت می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از رسالت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر معرفی و نشر آثاری است که ارتباط عمیق ایمان و باورهای دینی مردماین نقطه از سرزمین اسلامی را با اندیشه و فرهنگ غنی الهی نشان دهد که مولود نامه امام علی (ع) از نمونه این آثار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر