پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۹۴۸۳
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: سرخ‌ها با ضربه چیپ نرم و حرفه‌ای مهدی ترابی، بازی اول لیگ نوزدهم را بردند. این البته یکی از آسان‌ترین مسابقات پرسپولیس در هفته‌های آغازین بود. آنها هفته آینده باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی بروند و تا پیش از هفته هفتم باید دیدار با استقلال تهران و شهر خودروی مشهد را هم تجربه کنند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «پنج‌شنبه گذشته «رسما» از پرسپولیس گابریل کالدرون رونمایی شد. سرخپوشان اولین بازی لیگ نوزدهم را به لطف تک گل مهدی ترابی با پیروزی برابر پارس جنوبی جم به پایان بردند. اگر چه این مسابقه خانگی حداقل روی کاغذ جزو آسان‌ترین بازی‌های پرسپولیس به‌ شمار می‌آمد و بردنش در حالت عادی نباید اتفاق چندان بزرگی تلقی شود اما به هر حال بازی هفته اول همیشه سخت است؛ مخصوصا اگر مربی هم تغییر کرده باشد و شاهد آغاز یک عصر جدید بوده باشیم.

از این نظر، برد پنج‌شنبه پرسپولیس اتفاق حائز اهمیتی بود. کالدرون که در پیش‌فصل نشان داده به فوتبال تهاجمی علاقه‌مند است، نشانه‌های این سبک بازی را در دیدار اول هم بروز داد. او به‌خاطر جذب دیرهنگام مهاجم برزیلی در این بازی ناچار شد از تک‌مهاجم یعنی علی علیپور در پیشانی خط حمله استفاده کند اما برای جبران این کاستی چهار عنصر به‌شدت تهاجمی را پشت‌ سر او ردیف کرد. این چهار نفر مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و امیر روستایی بودند که این آخری به‌نوعی سورپرایز کالدرون به‌ شمار می‌آمد. پشت این چهار نفر احمد نوراللهی به‌عنوان تنها هافبک دفاعی انجام وظیفه کرد و خط دفاعی سرخپوشان هم که از جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری و محمد نادری تشکیل می‌شد. در این خط کالدرون با بازی دادن به جلال حسینی، به‌نوعی شایعه قطع امید فنی‌اش از محمدحسین کنعانی‌زادگان را تایید کرد؛ هرچند به قول خودش مسابقات زیادی در راه است و رزروها هم فرصت بازی خواهند داشت. درون دروازه سرخ‌ها هم بوژیدار رادوشوویچ قرار داشت که مثل پارسال در افتتاحیه لیگ از فرصت غیبت علیرضا بیرانوند سود برد. رادو پارسال جلوی پدیده هم بازی کرد و موفق به کلین‌شیت شد. جالب اینجاست که در آن بازی هم یک بار تیر دروازه پرسپولیس لرزید؛ مثل بازی پنج‌شنبه مقابل پارس جنوبی جم. به هر حال اما سرخ‌ها با ضربه چیپ نرم و حرفه‌ای مهدی ترابی، بازی اول لیگ نوزدهم را بردند. این البته یکی از آسان‌ترین مسابقات پرسپولیس در هفته‌های آغازین بود. آنها هفته آینده باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی بروند و تا پیش از هفته هفتم باید دیدار با استقلال تهران و شهر خودروی مشهد را هم تجربه کنند.

پیشرفت؟ در حد صفر

اما لیگ نوزدهم در حالی با یک وقفه تقریبا سه ماهه آغاز شد که قرار بود در این تعطیلات طولانی و غیر عادی، ورزشگاه‌های کشور تجهیز شوند؛ اتفاقی که دست‌ کم روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی هیچ خبری از آن نبود. هوادارانی که برای تماشای این بازی راهی ورزشگاه آزادی شدند، هیچ تغییر محسوسی نسبت به گذشته مشاهده نکردند. نه بلیت‌ها بر اساس شماره صندلی فروخته شده بود، نه امکانات رفاهی افزایش چشمگیری داشت و نه حتی روند پذیرفته شدن بلیت الکترونیکی تسریع شده بود. در حالی‌ که با تعلل وحشتناک مسئولان، سایت فروش بلیت تازه از ساعت هشت صبح باز شده بود و همین مساله در کنار ناآماده بودن طبقه دوم باعث شد استقبال خیلی خوبی از افتتاحیه لیگ نوزدهم به عمل نیاید، همین تعداد جمعیت هم برای رسیدن به سکوها حسابی اذیت شدند. بسیاری از مردم (اعم از این که بلیت تهیه کرده بودند یا نه) پشت درها معطل شدند و نهایتا مسئولان حاضر در ورزشگاه به‌ناچار برخی درها را کاملا باز گذاشتند! از همه عجیب‌تر داستان کسانی است که بلیت اینترنتی خریده بودند اما به‌خاطر وقوع اختلال در بارکدخوان‌های ورزشگاه نتوانستند روی سکو بروند. شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که از امسال فروش بلیت را دوباره بر عهده گرفته، دیروز توضیحاتی در این مورد ارائه داد که البته زیاد هم قانع‌کننده نبود. در هر صورت وقتی آقایان در مسابقه‌ای با حضور ۲۰ تا ۲۵ هزار تماشاچی قادر به سرویس‌دهی مناسب نیستند، عمیقا نگران مسابقات ۶۰ و ۷۰ هزار نفری هستیم؛ از جمله داربی تهران که کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

ضدونقیض‌ها در مورد استعفای عرب

بعد از بازی هفته اول اما شایعاتی در مورد استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس هم منتشر شد. دیروز برخی خبرگزاری‌ها مدعی شدند عرب استعفا کرده، برخی دیگر از قول خود او نوشتند استعفایی در کار نیست اما نهایتا شنیده شد هیات‌مدیره باشگاه امروز (شنبه) تشکیل جلسه خواهد داد تا تکلیف عرب را مشخص کند. در مجموع به نظر نمی‌رسد شانس مدیرعامل کنونی باشگاه برای ادامه کار در این مجموعه، چندان بالا باشد؛ مخصوصا که او بعد از کوچ برانکو هرگز به چهره‌ای محبوب تبدیل نشد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر