پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۵۰۶
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

فکرشهر:  نبود زمین باعث شده تا با وجود پیگیری‌های زیاد برای ساخت خانه امید بازنشستگان بوشهری این تلاش‌ها تاکنون بی‌نتیجه بماند و آنان نشست‌های دورهمی خود را در گرما و شرجی در حاشیه خیابان و پارک‌ها برگزار کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده ولی همچنان جامعه بازنشستگی این استان در آرزوی یک خانه امید هستند اما تاکنون تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه مثمر ثمر نبوده است.

داریوش کشتکار روز شنبه به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع خبرنگاران افزود: نبود زمین مناسب برای ساخت خانه امید از مهمترین علت‌های به نتیجه نرسیدن پروژه ساخت خانه امید در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبار احداث خانه امید ویژه بازنشستگان از طرف صندوق بازنشستگی کشوری تامین می‌شود انتظار می‌رود مسئولان استان در باره تامین زمین مناسب و قابل دسترسی برای جامعه هدف همکاری لازم را داشته باشند.

کشتکار اضافه کرد: بازنشستگان نیز مانند سایر افراد جامعه نیاز به مجتمعی فرهنگی و رفاهی دارند تا بتوانند با بهره‌گیری از خدمات فرهنگی، هنری، اجتماعی نیازهای خود را برطرف کنند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۵هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته حقوق بگیر این صندوق هستند و این صندوق ماهانه ۴۴ میلیارد تومان حقوق به جامعه هدف خود در استان پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: میانگین حقوق پرداختی به جامعه هدف صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر  ۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

کشتکار ادامه داد: با توجه به بازنشسته شدن ۷۰۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان بوشهر در سال‌جاری و ۸۰ نفر ازکارکنان نیروگاه اتمی انتظار می‌رود جمعیت زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر به ۱۶هزار نفر برسد.

وی یادآور شد: افزون براین ۱۲ هزار نفر نیز از شاغلان هستند که کسورات خود را به صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: هرچند باید تعداد شاغلانی که کسورات به صندوق بازنشستگی پرداخت می‌کنند باید از بازنشستگان بیشتر باشد اما در زمان حاضر تعداد بازنشستگان زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در این استان چهار هزار نفر از شاغلان بیشتر است.

کشتکار افزود: در بخش رفاهی نیز صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات (پنج میلیون تومانی) به بازنشستگان پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: سفرهای زیارتی از جمله تسهیلاتی است که صندوق بازنشستگی می‌تواند به هر بازنشسته ارائه کند و در طول این دوران امکان سه بار استفاده از این تسهیلات را دارند که از نیمه دوم سال گذشته تا پایان مهرماه هزار و ۴۰۰ نفر از این تسهیلات استفاده کرده و می‌کنند.

کشتکار یادآور شد: گران بودن بلیت هواپیما و نبود خط ریلی باعث شده بسیاری از بازنشستگان که امکان سفر با اتوبوس را ندارند نتوانند از کمک هزینه سفر که به هر نفر ۳۷۰ هزار تومان پرداخت می‌شود استفاده کنند.

وی در باره بیمه تکمیلی درمان گفت: براساس ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شوند که این قانون از طرف دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود.

تکریم بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های روز خانواده در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر