سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۵۱۵
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش رطوبت هوا احتمال رخداد سامانه‌های همرفتی محلی و رگبار پراکنده باران در مناطق جنوبی و شرقی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، زهرا راستگو بیان کرد: در ساعاتی از بعدازظهر دیروز و دیشب در مناطقی از نیمه جنوبی و ارتفاعات شرقی استان، شاهد وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت همرفتی و محلی بودیم که افزایش ابر همراه با وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق را شهرستان‌های دشتی، دیر و کنگان به دنبال داشت.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در اغلب ساعات طی این هفته جریانات جنوبی خواهد بود، بنابراین بالا بودن رطوبت و شرجی هوا، غبار محلی و در ابتدای صبح در برخی نقاط وقوع مه از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: همچنین طی این مدت به سبب افزایش رطوبت در ساعات عصرگاهی تا اوایل شب، احتمال رخداد سامانه‌های همرفتی محلی در مناطق جنوبی و شرقی استان و نفوذ آن به سایر نقاط به‌صورت رشد ابر، وزش تندباد لحظه‌ای به همراه گردوخاک، رعدوبرق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: جهت نیز باد متغیر غالبا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و طی ساعاتی از بعدازظهر تا شب در برخی نقاط تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ساعات بعدازظهر تا شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر