پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۵۲۵
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سردار غلامعلی کفاش صبح یکشنبه در نشست هماهنگی یادواره شهدای ترور استان بوشهر اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا کنگره و یادواره شهدا با کیفیت مناسب برگزار شود و پیام شهدا به خوبی منتقل شود.

وی بیان کرد: امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه داریم و شهیدان رجایی و باهنر بهترین الگو برای تداوم راه انقلاب هستند و همه شهدا باید به خوبیم عرفی شده و در جامعه شناخته شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با تاکید بر اینکه صدای شهدا باید در جامعه شنیده شود، تصریح کرد: یکی از جاهایی که در استان بوشهر مغفول مانده است موزه فرهنگی و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: هیچ جایی بهتر از موزه فرهنگی و دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وجود ندارد ولی در استان بوشهر این موزه نیست و تنها استانی هستیم که موزه دفاع مقدس نداریم.

سردار کفاش با بیان اینکه شهدای ترور باید به نسل‌های مختلف شناسانده شوند، تاکید کرد: نباید فقط به برگزاری کنگره و یادواره‌ها بسنده کرد. تندیس و تصاویر شهدا باید بهتر و بیشتر در سطح شهر نصب شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولانی که در حوزه ایثارگری وظیفه دارند، باید برای ادامه راه شهدا پای کار باشند، خاطرنشان کرد: هیچ جایی بهتر از موزه دفاع مقدس برای معرفی شهدا نداریم و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ مورد حمله قرار گرفته است افزود: جزیره خارگ همچنین رزمندگانی خارج از جزیره نیز داشته است ولی به خوبی شناسانده نشده‌اند.

وی با بیان اینکه جزیره خارگ به عنوان جزیره مقاومت ایران اسلامی معرفی شود، گفت: برای اینکه بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود باید همه دست به دست هم دهیم و کارهای اساسی انجام شود.

سردار کفاش تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان به خوبی عمل کردند و امروز هم جوانان ما در عرصه مقاومت حضوری گسترده و پرشور خواهند داشت و باید فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

پیش‌زمینه‌های ترور در جامعه معرفی شود

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: شهادت فراتر از گروه و جناح‌های سیاسی است و تعلق به هیچ گروهی ندارد و همه باید برای ترویج این فرهنگ ارزشمند تلاش کنند.

پروانه ادامه داد: پیش زمینه ترور نفاق است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که چهره‌های نفاق را بشناسیم و مشکلاتی که نفاق می‌تواند در جامعه پیش بیاورد را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بیش از مصادیق ترور باید مسائلی که باعث ترور می‌شود باید مورد توجه باشد و پیشنهاد دارم که افرادی برای سخرانی در این همایش دعوت شوند که زمینه‌های فرهنگی ترور را بیشتر به جامعه معرفی کنند و این یادواره‌ها پیش‌زمینه‌ها را نیز معرفی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر