سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۶۴۳
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با افتتاح دو سایت تلفن همراه، زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه گردشگری دشتستان تقویت شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی سملیان صبح سه‌شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های ارتباطی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد پوشش تلفن همراه در پنج روستای گردشگری استان با اجرای دوسایت همراه به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد دو سایت در روستاهای خیرک و بن سنا علاوه بر ایجاد پوشش تلفن همراه در این دو روستا سه روستای شکرک، سنا و بیدو از منطقه پشت کوه دشتستان تحت پوشش نسل دوم و سوم همراه قرار گرفته اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری استان در قالب طرح ملی ۲۰۲۲ از اهداف توسعه حوزه ارتباطات هستند گفت: با پیگیری جدی این اداره کل و اپراتورها تا کنون بسیاری از آنها تحت پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه ها با تصویب وزیر ارتباطات در سفر ایشان به استان بوشهر مشمول طرح خدمات اجباری روستایی قرار گرفتند و هرکدام با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

 وی با اشاره به اینکه در این طرح تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۴ روستا و دو منطقه عشایر نشین به منطقه گردشگری تبدیل می شوند گفت: در هر روستا ۱۰ تا ۱۵ اقامتگاه بومگردی ایجاد می‌شود و گردشگران زیادی از سراسر کشور به این مناطق می آیند امید است با راه اندازی زیر ساخت های ارتباطی  علاوه بر رونق اقتصادی و افزایش درآمد، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به دیگر مناطق ایجاد شود و جمعیت مهاجر شهری به روستای محل زندگی خود برگردند.

مدیر کل ارتباطات استات بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای بزرگترین صنایع گاز و نفت کشور است و بنادر بسیاری دارد و هم اکنون  در کنار این ظرفیت ها رونق صنعت گردشگری در دست اجراست و این استان توانسته در سال های اخیر جزء سه رتبه برتر کشوری در حوزه گردشگری باشد.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباطات در روستاهای هدف گردشگری منجر به توسعه کارآفرینی و شناسانده شدن این روستاها در سطح کشور شده و درآمدزائی بسیار بالایی را برای مردم بومی روستا به دنبال داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر