جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۶۵۱
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به تجهیز گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی به امکانات جدید و پیشرفته گفت: با افتتاح این پروژه‌ها دروازه‌های گمرکی در منطقه پارس جنوبی از ۱۷ دروازه به ۲ دروازه کاهش یافته است که فرایند ترخیص کالا تسهیل می‌کند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عباس باژوند ظهر امروز در آیین افتتاح تجهیزات گمرکی و ایجاد دروازه‌های جدید گمرکی درمنطقه پارس جنوبی2 کنگان با اشاره به نقش مهم و موثر این دروازه‌ها در کاهش فرایند اداری در ترخیص کالا و محصولات از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: از امروز تمامی فرآیندهای گمرکی در متطقه پارس جنوبی‌2 انجام می‌شود و تمام نیازهای گمرکی پالایشگاه‌ها وصنایع پایین دستی پارس جنوبی تامین می‌کند.

مدیر منطقه پارس جنوبی2 کنگان هدف از حذف دروازه‌های گمرکی را از بین بردن بروکراسی اداری و تسریع در خدمات گمرکی عنوان کرد و گفت: پیش از این تعداد دروازه‌های گمرکی در پارس جنوبی 17 دروازه بود که هم‌اکنون به 2 دروازه کاهش یافته است.

باژوند، جابه‌جایی تجهیزات و اجناس میان مجتمع‌های صنعتی در منطقه پارس جنوبی را  به منظور تعمیرات اساسی امری طبیعی دانست و تصریح کرد: پیش از این به‌سبب تعداد بی‌شمار دروازه‌های گمرکی در پارس جنوبی جابه‌جایی اجناس و کالا در برخی از مواقع 3 تا 4 روز طول می‌کشید که با کاهش دروازه‌های گمرکی در محدوده منطقه ویژه پارس بدون بازرسی کالاها و اجناس جابه‌جا می‌شوند که از جمله نتایج آن تسریع در بهربرداری از واحدهای صنعتی است.

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس جنوبی نیز در آیین راه‌اندازی دروازه‌های گمرکی در منطقه پارس جنوبی 2کنگان گفت: سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی بر اساس تکلیف قانونی خود اقدام به ساماندهی و تعیین مبادی ورودی و خروجی کالا و تجهیزات کرده که راه‌اندازی دروازه گمرکی پارس 2 اقدامی مهم برای نظارت و کنترل گمرکی و تسریع در امر واردات و صادرات تجهیزات است.

سید محمدمهدی مهدوی با اشاره به ویژگی‌های تجمیع دروازه‌های گمرکی پارس جنوبی به 2 دروازه افزود: تمامی مراحل قانونی و تشریفات گمرکی کالاهای ورودی در این 2 دروازه متمرکز شده و دارای دقت و سرعت بالایی نیز می‌باشد.

وی با تاکید بر توجه به رونق تولید و نقش مهم منطقه ویژه پارس جنوبی در این عرصه  تصریح کرد:سازمان منطقه ویژه  پارس جنوبی خود را متعهد به حمایت همه جانبه از تولید و صادرات می‌داند و تمامی اقدامات و تجهیزات برای رونق تولید ملی بکار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر