پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۴۷
پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی باند مجرمان سایبری که مشخصات حساب بیش از هزار نفر از هموطنان سراسر کشور را از طریق طراحي سايت و درگاه جعلي بانكي ، كپي و برداشت وجه كرده بودند ، خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ مهدی قاسمی افزود: این افراد با طراحی درگاه‌های بانکی جعلی و تبلیغات فریبنده فروش کالاها و اجناس به قیمت‌های پایین‌تر از بازار، کاربران را به این درگاه‌های بانکی هدایت و مشخصات حساب آنها  را کپی و در ادامه موجودی این حسابها را به‌سرقت می‌بردند.

وی گفت: در تعدادی از حساب‌هایی که اطلاعات آنهاتوسط متهمین دستگیر شده کپی شده است، بیش از ده‌ها میلیون تومان موجودی وجود دارد.

سرهنگ قاسمی افزود: صاحبین بعضی از حسابهای کپی شده توسط متهمین دستگیر شده، افراد کم سن و سال بوده و این امر نشانگر این هست که خانواده نظارت کافی بر فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی فرزندان خود ندارند.

وی گفت:متهمین دستگیر شده ، 16 ساله هستند و اقدامات مجرمانه خود را در منزل و به‌دور از چشم والدین خود انجام می داده اند و هیچکدام سابقه کیفری قبلی نداشته اند.

رئیس پلیس فتای بوشهر با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به کاربران توصیه کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر