چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۹۸
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: اتفاقی که در تیم ما رخ داده، اگر نگویم بی‌نظیر بوده، می‌توانم بگویم کم‌نظیر است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فراز کمالوند پس از تساوی بدون گل شاگردانش مقابل تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: از مردم خونگرم و میهمان‌نواز جم تشکر می‌کنم. آنها در چند روزی که در شهرستان جم بوده‌ایم، مهربانی را در حق ما تمام کردند و امیدوارم با ساختن تیمی خوب که بازی روانی ارائه می‌کند، آنها را راضی کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در پارس جنوبی جم رخ داده، اگر نگویم در تاریخ فوتبال بی‌نظیر بوده، می‌توانم بگویم کم‌نظیر است. حداقل به یاد نمی‌آورم از 18 بازیکن یک تیم، 16 بازیکن آن جدید باشند و ما 95 درصد تیم را تغییر دادیم. تعدادی از بازیکنان ما حقوق سال قبل خود را که کم هم نبود، می‌خواستند و حاضر به مذاکره هم نشدند. ما هم با تعداد زیادی جوان لیگ یکی و چند باتجربه پا به میدان گذاشتیم.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به ارزان قیمت بودن تیمش گفت: قرارداد 10 بازیکن تیم ما بین 200 تا 400 میلیون تومان است و فکر می‌کنم ارزان‌ترین تیم مسابقات هستیم، اما مقابل هیچ تیمی کم نمی‌آوریم. در هفته اول مقابل قهرمان سه دوره لیگ برتر یعنی پرسپولیس به میدان رفتیم و در هفته دوم با تنها تیم ایرانی که از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، بازی کردیم. انصافاً در هر دو بازی هم مستحق پیروزی بودیم. مخصوصاً امروز که در هر دو نیمه کاملاً برتر بودیم و در 25 دقیقه پایانی هم سراسر حمله بودیم.

کمالوند با اشاره به غایبان تیمش در این مسابقه تصریح کرد: سه مهاجم خود را در اختیار نداشتیم و خالقی‌فر هم مصدوم شد. امروز دو مهاجم داشتیم که خط حمله ما با اضافه شدن گودرزی و محمد ابراهیمی، کاملاً جان می‌گیرد.

«فکر می‌کنم مردم از تیم ما راضی هستند و وعده می‌دهم پارس جنوبی از هفته چهارم یا پنجم بهتر می‌شود.» وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: فرصت گلزنی کافی داشتیم، اما  در ضربات آخر باید دقت کنیم. از موقعیت‌های خود  استفاده نکردیم و مقابل پرسپولیس هم یک توپ به تیر دروازه زدیم. بازیکنان جدید زیادی داریم که برای هماهنگی، نیاز به زمان دارند. شکل واقعی تیم پارس را از هفته چهارم یا پنجم می‌بینید.

سرمربی پارس جنوبی درمورد اعتراض یکی از خبرنگاران به یکی از صحنه‌های داوری علیه پارس جنوبی اظهار داشت: یک صحنه نبود بلکه دو صحنه بود. با توجه به اصرار سازمان لیگ مبنی بر اینکه درباره داوری صحبت نکنیم، فردا در این باره از مجاری قانونی باشگاه اقدام می‌کنیم.

کمالوند درخصوص فاصله زیاد بین خط هافبک و خط حمله پارس جنوبی گفت: چند مهاجم خود را در این بازی در اختیار نداشتیم. نکته مهم برای من این بود که برخی بازیکنان لیگ یکی ما از جمله مهدی ترکمان و محمود شفیعی خیلی خوب بودند و بالاتر از حد تصور بازی کردند. مهدی ترکمان امروز پاس گل داد، نفوذ کرد و واقعاً ستاره بازی بود. بازیکنانی چون باصفا و شفیعی برای اینکه اعتماد به نفس بگیرند، نیاز به زمان دارند. فکر می‌کنم تیم امسال پارس جنوبی تیمی نیست که به سادگی به تیمی ببازد.

وی درخصوص تمجید محمد خرمگاه از تیمش اظهار داشت: این نظر لطف خرمگاه بود. ذوب‌آهن تیمی است که با تیم‌هایی در سطح الهلال عربستان رقابت می‌کند، اما امروز ما سرتر از حریف بودیم.

سرمربی پارس جنوبی درمورد شناختش از مردم شهرستان جم گفت: پدر و مادرم جنوبی هستند و خودم متولد آبادان هستم. به خوبی با خُلق و خوی مردم جنوب آشنا هستم و چنین توقعی هم از مردم بوشهر داشتم. افتخار می‌کنم مربی تیمی هستم که این هواداران خونگرم و دوست‌داشتنی را دارد. من آینده تیم را با این جوانان مستعد و باانگیزه، خیلی خوب می‌بینم و فکر می‌کنم اگر این بازیکنان لیگ یکی ما چند بازی دیگر هم به میدان بروند، 20 تا 30 درصد بهتر می‌شوند.

کمالوند با تمجید از عملکرد شاگردانش در دو هفته ابتدایی لیگ برتر تصریح کرد: در بازی اول و دوم اگر نگویم کاملاً از حریفان سرتر بودیم، باید بگویم چیزی از پرسپولیس و ذوب‌آهن کم نداشتیم و پا به پای آنها بازی کردیم. مشکلات  زیادی داشتیم که از آن مطلع هستید. باید از موسوی مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی تشکر ویژه‌ای کنم که با تمام مشکلات قانونیِ سد راه،  هر کاری که از دستش برمی‌آید برای پارس جنوبی انجام می‌دهد. به ما قول داده‌اند که شارژ می‌شویم. تمام توان خود را می‌گذاریم تا از اعتبار و آبروی استان بوشهر و شهرستان جم دفاع کنیم و تیمی بسازیم که  مردم و تماشاگران از آن لذت ببرند.

وی با ابراز خوشحالی از حمایت تماشاگران پارس جنوبی از تیمش خاطرنشان کرد: آنها حمایت خود را از ما اعلام کردند و از ما راضی بودند. نیمه دوم ذوب‌آهن کاملاً عقب‌نشینی کرد و در دقایق پایانی هم 11 بازیکن این تیم دفاع می‌کردند. بودجه ما این بود همین بچه ها هفته به هفته  بهتر می‌شوند

سرمربی پارس جنوبی در پاسخ به پرسشی در مورد ضعف دفاع راست تیمش اظهار داشت: ذوب‌آهن «چپ‌حمله» بود و از سمت چپ تیم خود که سمت راست تیم ماست، فشار می‌آورد. ما امروز مانند جنگجویی بودیم که شمشیر نداشت. موثرترین بازیکن خط جلوی ما محمد ابراهیمی است که رابط بین هافبک‌ها و مهاجمان ما محسوب می‌شود و نتوانست امروز به ما کمک کند. انگشت پای او مشکل کوچکی داشت که فکر نمی‌کردیم حاد شود، اما جراحی کرد و از هفته بعد به ما اضافه می‌شود. امیدوارم حمایت هواداران تا هفته آخر باشد. ما جان و توان خود را برای این مردم خونگرم می‌گذاریم.

کمالوند در این باره که تیمش در دقایقی از نیمه دوم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: کاخا در نیمه دوم کارت زرد گرفت و دست ما را بست. بیشترین  برخوردها در میانه زمین رخ می‌دهد و وقتی هافبکی کارت زرد می‌گیرد، دست به  عصا بازی می‌کند. زمانی که محمد نوری وارد بازی شد، خیلی خوب بازی کرد. در  نیمه اول کاملاً بر بازی مسلط بودیم و پس از اخطار کاخا، 20 دقیقه از نیمه  دوم را از دست دادیم، اما در 25 دقیقه پایانی کاملاً بر بازی مسلط بودیم. فکر می‌کنم اگر مسابقه دو تا سه دقیقه دیگر ادامه داشت، می‌توانستیم گل بزنیم.
وی با تمجید از سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: علیرضا منصوریان جزو بهترین مربیان فوتبال ماست و آینده بسیار روشنی دارد. فکر می‌کنم او به صندلی تیم ملی هم می‌رسد و امروز تیمش بسیار خوب بازی کرد. ذوب‌آهن در دو هفته اخیر مقابل قَدَرترین تیم‌های لیگ که واقعاً جاندار بازی می‌کنند، به میدان رفت و در نیم‌فصل دوم در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر، عالی نتیجه گرفت. مشکل اساسی ما این است که هماهنگ نیستیم که هفته به  هفته بهتر می‌شویم.

سرمربی پارس جنوبی با بیان اینکه زیاد در تیم‌های پرتماشاگر فعالیت کرده است، اظهار داشت: رابطه من با هواداران خوب است و تماشاگران امروز سنگ تمام گذاشتند. ما هم با عشق و جان و دل برای آنها بازی می‌کنیم و از صدر تا ذیل، مخلص همه مردم جم هستیم.

کمالوند در مورد استفاده از بازیکنان بومی و جوان تیمش، از جمله متین کریم‌زاده گفت: در بازی‌های بعد از بازیکنان استان بوشهر، بیشتر استفاده می‌کنیم. حدود شش یا هفت بازیکن جوان خوب داریم که آنها را پرورش می‌دهیم. اجازه دهید تیم کمی جا بیفتد. چون سه، چهار بازیکن بومی در نیم‌فصل دوم بازی می‌کنند. کریم‌زاده هم امروز خوب بازی کرد و اگر امروز 10دقیقه به میدان رفت، هفته آینده بیشتر بازی می‌کند. استفاده از جوانان هم زمان خود را می‌خواهد. چون آنها را باید زمانی وارد زمین کنیم که خراب نشوند. خدا را شکر می‌کنیم که این تعداد بازیکن خوب و مستعد بوشهری در پارس جنوبی داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر