پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۹۰۱
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: سخنگوی وزارت امورخارجه، با تأکید بر اینکه فردا دوشنبه (11 شهریوماه) روز پرکار دیپلماسی ایران است، گفت: محمدجواد ظریف فردا به مسکو خواهد رفت و با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره آخرین تحولات اجرای برجام، تنش‌ها در منطقه و تحولات سوریه رایزنی و گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سیدعباس موسوی با اشاره به سفر روز دوشنبه سید عباس عراقچی به فرانسه نیز گفت:  معاون سیاسی وزیر امور خارجه  هم فردا عازم پاریس می‌شود تا آخرین تحولات مربوط به پیشنهادهایی که آقایان روحانی و مکرون با یکدیگر درباره آنها صحبت کردند را بررسی و در خصوص آن رایزنی کنند.

موسوی درباره اخبار منتشر شده درخصوص همراهی یک تیم اقتصادی با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به پاریس نیز تصریح کرد: سفر آقای عراقچی پیرو مذاکرات رؤسای جمهوری ایران و فرانسه انجام می‌شود و جزئیات و پیشنهادات مطرح شده هم در راستای برجام و تعهداتی است که طرف‌های اروپایی و سه کشور اصلی اروپایی در برجام به آن متعهد هستند و به هر حال راهکارهایی که مورد توافق قرار می‌گیرد، یک گام به جلو خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از آن استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: تیم همراه آقای عراقچی در واقع یک تیم کارشناسی در قالب کارگروهی در حوزه بانکی، نفت و انرژی است که برخی از جزئیات را در این سفر بررسی و راهکارهایی را ارائه می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با بیان اینکه فردا دوشنبه نیز هیاتی عازم وین خواهد شد، تصریح کرد: سفر این هیات کارشناسی هم در ادامه دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه است که محور آن بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص برجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر