چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۰۸۳
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: ‌آزمون بین المللی نجات و کار در ارتفاع در سطوح ۱ ، ۲ و ‌۳ به صورت تئوری و عملی ، با حضور کامران اندامی ممتحن بین المللی به مدت پنج روز در ایستگاه مرکزی HSE شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد بعنوان زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در پارس جنوبی برگزارشد.

به گزارش فکرشهر، کشیک ارشد آتش نشانی و مدرس سطح ۳ ایراتا (اتحادیه بین المللی دسترسی به طناب ) در خصوص برگزاری دوره های آموزشی این مرکز به ایرنا گفت: پس از برگزاری کلاس های تئوری و عملی شرکت کنندگان (طبق استاندارد جهانی) در این آزمون با هم به رقابت پرداختند.

ابوالقاسم فغانی افزود: پس از اعلام به پتروشیمی های منطقه ۸ نفر (بر مبنای نرم بین المللی) در این کلاس ها و آزمون تئوری و عملی شرکت کردند.

وی اظهارداشت: هدف از برگزاری این دوره کاهش خطرات صعود در ارتفاع در صنعت نفت با استفاده از طناب است.

این مقام مسئول یادآورشد: افراد قبول شده در سطح ۱ توانایی کار با طناب ، در سطح ۲ تجهیزات نجات و استفاده شخص از طناب و در سطح ۳ بعنوان تکنسین ارشد که توانایی رهبری گروه را دارند فعالیت خواهند کرد.

فغانی افزود: بدلیل بین المللی بودن مدارک ، افراد قبول شده در سطح ۱ پس از یکسال از صدور کارت و ۱۰۰۰ ساعت کار می توانند در سطح ۲ شرکت کنند.

وی گفت: افراد قبول شده با این کارت ها می توانند در هر جای دنیا کار کنند.

مدرس سطح ۳ ایراتا عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین آمار تلفات انسانی در صنعت مربوط به سقوط از ارتفاع است ، گذراندن دوره نجات و کار در ارتفاع با استفاده از طناب می تواند ریسک خطر جانی را نزدیک به صفر برساند.

فغانی گفت: سال گذشته در پتروشیمی پارس در یک عملیات صنعتی از این روش استفاده شد و با موفقیت انجام و این در حالی بود که در استان مرکزی مشابه همین کار بدون استفاده از این روش دو کشته برجای گذاشته بود.

 مرکز بین المللی کار با طناب شرکت پازارگاد، تنها مرکز بین المللی کار با طناب در وزارت نفت است که به عضویت اتحادیه جهانی درآمده و قادر است در زمینه آموزش امداد و نجات با طناب مطابق با

استانداردهای روز جهانی اقدام کند تا کارشناسان و متخصصان مجرب را در این خصوص تربیت کند.

این کارشناسان آتش‌نشانی می‌توانند در تعمیرات اساسی و عملیات‌های امدادی فعالیت کنند و نیاز منطقه به استفاده از تیم‌های عملیاتی کار در ارتفاع را برآورده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر