شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ حل یک مشکل قدیمی در خارگ
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: تامین روشنایی پیاده رو خط ساحلی خارگ، توسط شهرداری این جزیره، انجام شد...
کد خبر: ۶۰۱۸۶
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: تامین روشنایی پیاده رو خط ساحلی خارگ، توسط شهرداری این جزیره، انجام شد.

به گزارش فکرشهر، امنیت در گرو روشنایی است و اگر این مسئله تامین نشود امنیت شهر به خطر خواهد افتاد ، روشنایی معابر و میادین یکی از عناصر مهم مبلمان شهری محسوب می شود و از جایگاه ویژه ای در معماری و شهرسازی برخوردار و در طراحی شهری بسیار حائز اهمیت است.

 مدت زیادی بود که پیاده رو انتهای پارک ساحلی روشنایی مطلوبی نداشت ، شهروندان و ورزشکارانی که در ساعات مختلف شب به پیاده روی در این مسیر مشغول بودند نسبت به تاریکی و نور کم آن پیاده رو اعتراض هایی داشتند که در نهایت با برنامه ریزی و پیگیری های شخص شهردار آقای صفایی و همچنین همکاری شورای شهر، این مشکل با نصب حدود ۳۰ پایه روشنایی مرتفع گردید .

لازم به ذکر است با توجه به اینکه قسمتی از این پیاده رو نزدیک به باند فرودگاه و در قیف پرواز می باشد ،مسولین ایمنی فرودگاه بلحاظ رعایت مسائل ایمنی و قانونی از نصب پایه های بلند روشنایی تا انتهای مسیر پیاده رو ( صرفا محدوده ای که در قیف پرواز می باشد) جلوگیری کرده که این امر سبب شد تا نهایتا فقط تعداد ۳۰ پایه بلند  روشنایی در مسیر پیاده رو سمت آلاچیق ها نصب گردند. 

مسولین مربوطه زیادی از جمله آقایان نظری ریاست محترم فرودگاه شهدای خارک ، مجید ستایشی مدیریت روابط عمومی در عملیات عمومی،  نقش بسزایی در رفع مشکلات نصب و جانمایی پایه های روشنایی پروژه فوق داشته اند.

با هماهنگی مسئولین فرودگاه و رئیس روابط عمومی مدیریت عملیات عمومی طی چندین جلسه در جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شریف جزیره و تداوم و ارتقاء سلامت پروازها و همچنین حفظ حریم بی خطر پروازی فرودگاه خارک این مهم میسر گردید.

قرار گرفتن پیاده رو در قیف پرواز فرودگاه یکی از مشکلات  و موضوعات اصلی بوده که در این سالها مانع از نصب پایه های بلند روشنایی در تمام مسیر پیاده رو شده بود که با همکاری و تعامل مابین شهرداری و عملیات عمومی مقرر شد قسمت های کناری رو به دریا و قسمت هایی که خارج از قیف پرواز بوده پایه های بلند و از  پایه های روشنایی کوتاه تر در ادامه مسیر که در قسمت قیف پروازی می باشد، استفاده گردد . 

تاریکی همیشه برای آدمی هراس آور بوده است و در مقابل ، استفاده از نور برای روشنایی در فضاهای ناایمن (فضاهای بی‌دفاع) شهری موجب افزایش امنیت شهروندان در فضای شهر می‌شود. 

طراحی روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفاً تزئينی نيست، بلكه روشی در جهت پاسخ بـه جـست و جـوی مـا بـرای روش پيـشرفته امنيت و آسودگی بهتر و محيط بوده امروزه نورپردازی  تعريف كننده هويت و سيمای شبانه شهر است و نبود نور و وجود تاريكی شب عوارضی همچون افزايش حوادث، تصادفات، جرايم و بزه كاري و كاهش امنيت اجتماعی را سبب می شود، خوشبختانه با اجرای این پروژه می توان گفت بخش اعظمی از روشنایی پیاده رو خط ساحلی رفع و شرایط مطلوبی بوجود آمده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر