شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۱۹۹
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی این استان بویژه گوجه فرنگی راه اندازی بازارچه‌های صادراتی درکشورهای همسایه در دست پیگیری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سعید زرین‌فر روز شنبه درنشست کارگروه تخصصی محصولات کشاورزی استان بوشهر افزود: در راستای راه‌اندازی بازارچه‌های جدید برای صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر در کشورهای همسایه از جمله روسیه، قطر، پاکستان، افغانستان، عراق،

سوریه و دیگر کشورها پیگیری هایی با هدف بازاریابی برای فروش توسط اتاق بازرگانی، تولید کنندگان و تجار و بازرگانان صورت میگیرد.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهرتولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که در این بخش امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی برای کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است. 

زرین فر یادآور شد: تولید نشا گوجه فرنگی استان بوشهر دارای رتبه برتر درکشور است و بر اساس تقویم کشت گوجه فرنگی این محصول در مدت چهار ماه از مرداد ماه تا آبان در اراضی کشت و برداشت آن نیز از اواسط آبان آغاز

می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پیش بینی تولید گوجه فرنگی امسال در استان بوشهر بیش از ۶۰۰ هزار تن است.

وی اظهار کرد: سال زراعی گذشته  نیز۱۳۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

زرین‌فر بیان کرد: علاوه بر پیش بینی خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان از سوی تعاون روستایی فعال شدن تشکل‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل این محصول در زمان برداشت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی یادآورشد: اکنون سه کارخانه فراوری محصول گوجه در استان فعال است که سالانه ۲۰ درصد تولید گوجه فرنگی استان بوشهر توسط این واحدها فرآوردی و تبدیل به محصولات دیگر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر