پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۲۳۳
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: ریاست حفاظت محیط زیست شرکت پتروشیمی خارگ گفت: یک پرنده از نوع حَواصیل که به علت آلوده شدن بدن و پرهایش توسط پساب ها و مشتقات نفتی از نوع قیر قادر به پرواز کردن نبود و به کانال آب شور پتروشیمی خارک راه پیدا کرده بود، توسط پرسنل واحد HSE مجتمع پتروشیمی خارک نجات یافت.

فرزاد نیاز مهر در گفت و گو با «فکرشهر» توضیح داد: به محض متوجه شدن پرسنل از وضعیت نامساعد پرنده، سریعا موضوع را به اطلاع واحد محیط زیست HSE پتروشیمی می رسانند که بلافاصله عملیات امداد و نجات توسط افسران واحد HSE مجتمع پتروشیمی خارگ انجام می گیرد؛ پرنده آسیب دیده با تلاش بسیار پس از حدود ۱۵ دقیقه از داخل کانال به سلامت بیرون کشیده شد و اقدامات اولیه بجهت بهبود وضعیت جسمی پرنده در کلینیک مجتمع پتروشیمی خارگ صورت گرفت که در نهایت برای انجام مراحل بعدی طبق روال همیشگی، حیوانات و پرندگانی که توسط این امور نجات پیدا می کنند به کارشناسان اداره محیط زیست خارگ تحویل داده می شوند.

وی افزود: حَواصیل یا مرغ ماهی‌خوار پرنده‌ای است پابلند که در آب‌های شیرین یا آب‌های ساحلی زندگی می‌کند؛ همچنین ۱۳ گونه از سرده حواصیل در ایران شناسایی شده‌اند که ۹ گونه آن به صورت بومی و مهاجر عبوری در گیلان وجود دارند که هفت گونه آن در تالاب کرفستان شهرستان رودسر دیده شده‌است. حواصیل‌ها به استناد قانون شکار و صید و مصوبه شورای عالی محیط زیست از گونه‌های حمایت شده در ایران به‌شمار می‌آیند.

نیازمهر اضافه کرد: پرنده فوق تا زمان بهبودی کامل تحت مراقبت های لازمه از سوی اداره حفاظت محیط زیست قرار دارد و پس از آن در طبیعت رها سازی خواهد شد.

وی این را هم گفت که تا به حال، عملیات های امداد و نجات متعددی برای نجات جان انواع مختلف آبزیان، پرندگان و حیوانات در واحد محیط زیست HSE پتروشیمی خارگ انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر