چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۲۳۶
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: همایش عاشورایی «احلی من العسل» همزمان با هفتمین روز از ماه محرم به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، در هفتمین روز از ماه محرم که به نام حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) نوجوان شهید دشت کربلا نامگذاری شده، همایش «احلی من العسل» امروز با حضور نوجوانان در مناطق مختلف استان بوشهر برگزار شد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در آیینی که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش‌آموزان شهید گفت: شهدای نوجوان با تاسی از حضرت قاسم (ع) در میدان نبرد، حماسه‌آفرینی و از دین و شرف انقلاب اسلامی دفاع کردند.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه فلسفه این حرکت حماسی، ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری است افزود: در حقیقت نوجوانانی که به دنبال مقام قرب الهی و بهترین شیوه زندگی هستند باید از حضرت قاسم (ع) الگو بگیرند.

وی ادامه داد: عاشورا و حرکت حضرت قاسم (ع) برای همه ما پند و اندرز و نصیحت است و ایشان الگویی برای جوانانی تشنه راه حقیقت و فضل هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان تصریح کرد: نوجوانانی که به دفعات در صحنه‌های دفاع از انقلاب جنگیدند و به شهادت رسیدند، درس و سر مشق خود را از حضرت قاسم (ع) آموختند.

وی بیان کرد: امروز دانش‌آموزان ما در سنگر مدارس می‌آموزند که مرگ در راه حق و حقیقت و ولایت، احلی من العسل است.

در این آیین نوجوانان ضمن آشنایی با مقام حضرت قاسم (ع)، در رثای این شهید والامقام نوحه خوانی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر