پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۲۶۵
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با راه اندازی نهضت سردخانه در نخلستان ها ۱۸ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های این استان افزوده شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سعید زرین‌فر روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی خرمای استان بوشهر افزود: این استان در عرصه تولید محصول خرما از ظرفیت بالایی برخوردار است به نحوی که سالانه افزون بر ۱۶۴ هزار تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای نگه‌داری و فرآوری محصول خرما، احداث صنایع تبدیلی و توسعه سردخانه در دستور کار قرار دارد.

زرین فر ادامه داد: در این زمینه پرداخت وام برای احداث سردخانه به ظرفیت‌های مختلف در کنار زمین‌های کشاورزی اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری همایش دوم خرما در بوشهر افزود: همایش خرما در ۲۱ آبان با هدف توانمندی‌ها و معرفی ظرفیت خرمای استان در عرصه تولید و صادرات برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموع محصول نخیلات این استان میزان ۹هزار و ۵۰۰ تن در مرحله خارک (خرمای نارس) معادل ۶ درصد، ۴۶هزار تن رطب معادل ۲۹ درصد و مابقی نیز به صورت خرما برداشت می شود.

زرین فر گفت: عمده محصول تولید نخیلات این استان در داخل کشور به مصرف می رسد و حدود ۳۰ هزار تن خرما نیز به کشورهای هند، پاکستان، آسیای میانه، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی صادر می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۵ هزار تن محصول خرما از استان بوشهر به ارزش ۳۷میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به خارج صادر شد.

در استان بوشهر ۶میلیون اصل نخل در سطح ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار وجود دارد که آنها در سه مرحله خارک (میوه نارسیده)، رطب و خرما برداشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر