پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۴۰۲
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: نخستن خانه فرهنگ و هنر روستایی کشور روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان محلی در روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر راه اندازی‌شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در خانه فرهنگ و هنر شهید جعفری روستای چاوشی گفت: باتوجه به ظرفیت و سابقه درخشان روستای چاوشی راه اندازی خانه فرهنگ و هنر در این روستا گامی موثر در شکوفایی و معرفی استعدادهای فرهنگی و هنری این دیار دارد.

سید کمال الدین شهریاری افزود: هنر به خصوص رشته های نقاشی و خطاطی که نیاز به ترجمه ندارد حلقه اتصال جوامع انسانی محسوب می شود.

وی یادآورشد: طرح راه اندازی خانه های فرهنگ و هنر روستایی در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته و به عنوان پایلوت طرح ملی در روستای چاوشی اجرا شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز فرهنگی نقش تعیین کننده ای در اشاعه هنجارهای جامعه دارند و تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیزگفت: این اداره در راستای ارتقاء فرهنگی جامعه از توسعه فرهنگ و هنر در روستاها و مناطق عشایری دشتی نیز غافل نبوده و ایجاد نخستن خانه فرهنگ و هنر روستایی کشور در چاوشی از جمله این اقدام هاست.

حمید زارعی اضافه کرد: این خانه فرهنگ و هنر نقش موثری در توسعه فرهنگی و شکوفایی استعدادهای هنری ساکنان روستای چاوشی و روستاهای اطراف خواهد داشت.

وی افزود: تلاش ها و پیگیری زوج هنرمند این روستا سیدحسن باقری و پریزاد مرادی و همراهی بخشداری، شورای اسلامی و دهیاری روستا در راه اندازی این خانه فرهنگ دارای اهمیت است.

زارعی اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی که در خانه فرهنگ و هنر انجام می شود در کاهش آسیب ها موثر است.

در این مراسم از مسوول و مربیان خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی تقدیر شد.

روستای چاوشی شهرستان دشتی با ۸۰۰ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر