پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۴۳۵
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: قرارداد توسعه میدان گازی بلال با سقف هزینه سرمایه‎ای 440 میلیون دلار میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت داخلی پتروپارس به زودی به امضا می‎رسد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: قرارداد طرح توسعه میدان گازی بلال (بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی) به زودی بین شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار و الحاق قرارداد مذكور به قرارداد بيع متقابل طرح توسعه جامع و يكپارچه فازهاي 11 تا 24 پارس جنوبي امضاء می‌شود.

سقف هزينه سرمايه‌اي این طرح 440 ميليون دلار پيش‌بيني شده است که از محل سرمایه صندوق توسعه ملی تأمین می شود.

مطابق مقاد قراردادی که به امضاء می رسد، پیمانکار موظف است در مدت 34 ماه، حفاری در مجموع 8 حلقه چاه تولیدی و 6 حلقه چاه توسعه ای، ساخت و نصب یک پایه سکوی سرچاهی چهارپایه، ساخت و نصب یک عرشه با ظرفیت تولید روزانه 500میلیون فوت مکعب گاز و ساخت یک رشته خط لوله به طول تقریبی 20کیلومتر به همراه نصب کابل فیبر نوری را انجام دهد.

برداشت روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز و15 هزار بشکه میعانات گازی از دستاوردهای طرح توسعه میدان گازی بلال است که از طریق خط لوله به سکوی سی فاز 12 منتقل و پس از شیرین سازی در پالایشگاه فاز 12 به خط سراسری گاز تزریق می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر