سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۴۷۷
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: خطیبان نماز جمعه مراکز شهرستان های استان بوشهر بر ضرورت هوشیاری و اتحاد جهان اسلام در مقابل دشمن، قدردانی از اقدام های قوه قضاییه و تاکید بر ادامه این روند، مشارکت خیران به نیازمندی های دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، درخواست از وزارت نفت برای شمول قرار دادن دیر در مسوولیت های اجتماعی و قدردانی از سخنرانی سید حسن نصرالله تاکید کردند.

امام‌جمعه بوشهر: مسئولان برای بازگشایی مدارس استان بوشهر اهتمام جدی داشته باشند

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نجات و عزت جهان اسلام نیازمند اتحاد اسلامی، شناخت و مقابله با دشمن اصلی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: کشورهای اسلامی باید از رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و اتحادیه خبیث اروپا دوری کنند.

وی بیان کرد: برخی از کشورهای عربی به جای اتحاد با کشورهای اسلامی با سران کشورهای اتحادیه اروپا و رژیم اشتغالگر متحد میشوند که این خلاف سنت رسول خدا است.

صفایی بوشهری شکست سنگین رژیم اشغالگر قدس از حمله های هوایی و پهبادی حزب الله لبنان به تمام جهان و بویژه مسلمانان تبریک گفت.

وی یادآورشد: رژیم اشغالگر قدس فکر میکرد با پشتیبانی آمریکا و اروپایی ها بویژه انگلیس در حمله به مواضع حزب الله لبنان میتواند زهر چشم بگیرد اما گذشته از اینکه موفق به این مهم نشد خودشان نیز ترسیده و به زیرزمین ها پناه بردند.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس همین است که کشورهای عربی می بینند و این کشوها باید بدانند که عزت و پیشرفت شان تنها در سایه اتحاد با کشورهای اسلامی محقق می‌شود.

وی همچنین با تقدیر از قوه قضاییه افزود: مردم از برخورد قاطع این قوه با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها حمایت و خواهان تداوم این روند هستند.

صفایی بوشهری افزود: در این راستا باید به شدت با دانه درشت ها و رانت خوارهای از ابتدا انقلاب در هر لباس و مقامی برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس گفت: در مرحله نخست هیات دولت و بویژه آموزش و پرورش برای آماده سازی این مراکز از لحاظ ساختمانی، تجهیزات و آزمایشگاه اهتمام جدی داشته باشند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: علاوه بر آموزش و پرورش سایر دستگاه ها و مردم نیز در کمک به دانش آموزان کم بضاعت توجه جدی کنند.

وی گفت: بسیاری از دانش آموزان و حتی برخی از دانشجوها برای آغاز سال تحصیلی مشکل مالی دارند که تمامی دستگاه ها و مردم باید با شناسایی و کمک به آنها نگذارند دانش آموز و دانشجویی سال تحصیلی خود را با غم و اندوه و خجالت آغاز کند.

امام جمعه گناوه: فرهنگ عاشورا آزادی خواهی را ترویج می کند

امام جمعه گناوه گفت: مراسم روز عاشورای امسال به رغم تلاش های دشمنان نه تنها در ایران اسلامی بلکه در اقصی نقاط جهان پرشور و گسترده تر از سال های قبل برگزار شد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: نهضت امام حسین (ع) آن چنان در عالم می‌درخشد و فراگیر شده که نخست وزیر هند که هندوست

عزاداری این امام همام را در ماه محرم آزاد و خود نیز حضور یافت.

وی اظهارداشت: اگر دنیا به دنبال آزادی و عدالت خواهی است باید خود را با عاشورا پیوند بزند.

رکنی حسینی با بیان اینکه گفتمان مقاومت برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: فرهنگ عاشورا می تواند آزادی خواهی را در جهان ترویج و نهادینه کند.

امام جمعه گناوه افزود: جبهه مقاومت به تاسی از فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) پایدار و زیر بار ظلم دشمنان نمی‌روند.

وی یادآورشد: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورا هیمنه دشمن را در هم شکست و با بیان شیوا و رسا ، فرمانده خود و مقاومت را رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و مرکز آن را جمهوری اسلامی عنوان کرد.

رکنی حسینی گفت: مردم بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از امام حسین (ع) هیچگاه جدا نمی‌شوند و حاضرند تمام هستی خود را فدای مکتب دین خود اسلام کنند.

امام جمعه گناوه از حضور پررنگ و گسترده مردم مومن و متدین این شهرستان در عزاداری های دهه اول محرم به رغم مشکلات اقتصادی و تلاش هیات های مذهبی و وعاظ و مبلغان تقدیر کرد.

اعتراض امام جمعه دیر به حذف این شهرستان از شمول مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت

امام جمعه دیر گفت: حذف شهرستان دیر از شمول مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز جمعه شهر دیر افزود:حذف شهرستان دیر از شمول مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت موجب دغدغه و اعتراض مردم بویژه نخبگان قرار گرفته است.

وی یادآورشد: باتوجه به ذهنیت قبلی از وزیر نفت و مشاور اجتماعی ایشان در رابطه با این شهرستان متعجب شدم و بنا بر این می گذاریم که این شهرستان از قلم افتاده است.

امام جمعه دیر گفت: درخواست داریم که دیر همچون شهرستان کنگان و عسلویه تحت شمول مسئولیت های اجتماعی نفت قرار گرفته و در این خصوص تجدید نظر شود.

وی افزود: دریای این شهرستان ها یکی است و اگر آلودگی ایجاد می شود شامل دریای دیر هم میشود.

حجت الاسلام حسینی گفت: عدالت اجتماعی یکی از خواسته های مردم در تداوم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ماموریت های نیروی سه گانه سپاه گفت: سپاه پاسداران عملیات مهم در جنگ تحمیلی انجام داده و امروز هم در زمین، دریا و هوا در کنار سایر نیروها حضوری فعال دارد.

امام جمعه دیرگفت: سخنرانی سید حسن نصرالله بازتاب گسترده ای در کشور و منطقه داشته و کاربران فضای مجازی به پشتیبانی از انقلاب اسلامی حرف دل خود را بیان کردند و حضور مقتدی صدر در کنار رهبر انقلاب اسلامی نشان از هم افزایی جبهه مقاومت و خاری در چشم دشمنان اسلام است.

وی مقاومت در برابر ظلم و استکبار جهانی یکی از دستاوردهای مهم نهضت عاشورای امام حسین(ع) برشمرد.

امام جمعه کنگان: تخریب قوه قضائیه و تشویش اذهان عمومی حاشیه هایی است که کشور را از مسیر اصلی باز می دارد

امام جمعه کنگان گفت: گفتمان مقاومت محصول و ثمره بزرگ مکتب حسینی در عصر معاصر است.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و بیان دستاوردهای عاشورا و قیام سرخ حسینی اظهارداشت: امروز و به برکت همین موضوع گفتمان مقاومت در کشورهای اسلامی شکل گرفته و مقاومت جبهه استکبار را سردرگم و خوار و زبون کرده است.

وی یادآورشد: گستردگی مراسم عاشورا در دنیا نشان داد که عاشورا میتواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را بهم پیوند دهد.

خطیب جمعه اظهارداشت: راه نجات جهان اسلام و پیروزی بر دشمن جنایتکار ، تاسی به سیره حسینی و زیر پرچم و علم امام حسین (ع) رفتن است.

محمودی گفت: گام سوم یک اولتیماتوم به غرب و نهادهای بین المللی بود که بدانند ایران اسلامی از هیچ قدرتی واهمه ندارد و فرزندان عاشورا در خصوص مصالح و منافع ملی با اقتدار در برابر هر زیاده خواهی خواهند ایستاد.

وی پرداختن به مسائل حاشیه ای را آفتی برای کشور دانست و با بیان اینکه همه باید به فرمان مطاع رهبری در این خصوص توجه کنند ، افزود: پرداختن به مسائلی مانند رفتن زنان به ورزشگاهها ، نسبت دروغ دادن برخی حوادث مانند خودسوزی یکی از بانوان به دستگاه قضایی ، تخریب قوه قضائیه و تشویش اذهان عمومی حاشیه هایی است که کشور را از مسیر اصلی باز می دارد.

امام جمعه کنگان به مسئله مصونیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و گفت: از نظر مبانی حقوقی ، قضایی دین مبین اسلام هیچ کس نسبت به جرم مصونیت ندارد و مصونیت سیاسی هرگز به این معنا نیست که برخی نمایندگان هر کاری دلشان میخواهد بکنند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

محمودی با تقدیر از همت هیات های عزاداری ، مردم بویژه جوانان ، بانیان مساجد و حسینیه ها و تکایا ، موکب های مردمی و نیز همایش عاشورائیان در کنگان و بنک و سیراف گفت: به فضل الهی مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) هر سال با شکوه تر از قبل برگزار میشود.

وی در پایان ایام محرم را فرصتی برای موعظه و نصیحت و خیرخواهی دانست و با بیان اینکه این مهم جزء سیره حسینی و اجداد و فرزندان گرامی شان است اظهار داشت: احساس بی نیازی به موعظه بالاترین خسارت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر