پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۵۴
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: یک قطعه پلیکان پا خاکستری و یک قلاده شغال پس از طی مراحل درمانی و تیمار درنقاهتگاه این اداره کل درطبیعت رهاسازی شد.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی نژاد روز شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: یک قلاده توله شغال به علت ضعف جسمانی و کم بینی توسط اهالی دوستدار محیط زیست شهر بوشکان شهرستان دشتستان به پاسگاه محیط بانی شهید محمدی این منطقه تحویل داده شد.

وی بیان کرد: باتوجه نیاز به مراقبت ویژه گونه فوق در محل نگهداری حیات وحش این پاسگاه نگهداری و طی مدت درمان اقدامات درمانی توسط همکاران نقاهتگاه در همین محل اعمال شد.

قلی نژاد یادآورشد: نگهداری و تیمار این گونه با همکاری محیط بان در طی مدت یک ماه موجب شد تا گونه فوق با موفقیت در منطقه شکار ممنوع شاه زاده ابراهیم وتنگ باهوش رها سازی شود.

کارشناس بانک ژن و مسئول درمان حیات وحش اداره کل محیط زیست استان بوشهر گفت: با احساس مسئولیت شهروند دوستدار طبیعت بخش ارم شهرستان دشتستان یک قطعه پلیکان پا خاکستری که به علت ضعف در مسیر مهاجرت زمین گیر شده بود به نقاهگاه این اداره کل تحویل شد.

محمد پاپری زارعی یادآورشد: پس از تحویل پرنده یاد شده به این نقاهتگاه و انجام اقدام های درمانی لازم پلیکان یاد شده برای ادامه چرخه طبیعی زندگی در طبیعت رها سازی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر