جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس بهداشت بیماری‌های طیور بوشهر خبر داد؛
کد خبر: ۶۰۵۸۹
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان بوشهر از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، یوسف سعادت صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی را در دستور کار داریم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی ۳۰۰ هزار دز واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل در راستای ایمن سازی طیور بومی در استان بوشهر توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: در این طرح که برای مبارزه با بیماری نیوکاسل اجرا می شود برای هر قطعه پرنده ۲۰ سی سی محلول آشامیدنی این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن ها از جهت مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

سعادت گفت: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ سرمایه طیور بومی روستایی، حفظ ذخایر ژنتیکی و آمادگی و هماهنگی اکیپها در شرایط خاص و تهدیدات بیوتروریسم است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بیماری نیوکاسل با علائم اسهال سبزرنگ، پیچش گردن، بیحالی و دربرخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خرخر گلو نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است که یکی از تهدیدات بزرگ جامعه طیور به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این بیماری در صورت شیوع نه تنها ممکن است باعث از بین رفتن طیور منطقه شود بلکه تهدیدی جدی برای مرغداریها که بعنوان بنگاه های اقتصادی مهم مطرح هستند نیز هست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر