پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۰۰
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: تاکنون ۵۹۸ پروانه برای واحدهای صنعتی در این استان صادر شده که از این شمار ۴۵۰ واحد فعال هستند.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در راستای حل مشکلات این واحدها از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ نشست کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدام‌های این نشست‌ها می‌توان به تصویب ۳۷۸ مصوبه و همچنین بررسی ۲۳۸ پرونده برای حل مشکلات واحدها اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان بوشهر مشکل تامین مالی، جرائم مالیاتی، بدهی‌های تامین اجتماعی و نبود زیر ساخت‌های لازم (آب، برق، گاز) است.

وی یادآورشد: در این زمینه امسال و پارسال تسهیلاتی در زمینه بازسازی و نوسازی به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت شده که در افزایش رقابت‌پذیری آنها کمک شایانی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۸۴ پرونده‌ در زمینه درخواست تسهیلات در گردش و تسهیلات ثابت در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند.

حسینی اضافه کرد: در این ارتباط با پرداخت تسهیلات به ۷۵ مورد موافقت صورت گرفته و در مجموع یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدها پرداخت شده است.

وی گفت: از اواخر مرداد که سامانه بهین یاب فعالیت خود را از سرگرفته تاکنون ۳۰ واحد تولیدی در این سامانه نام‌نویسی کردند که از این شمار ۲۳ درخواست بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حسینی یادآورشد: هدف از ایجاد چنین سامانه‌ای سرعت بخشی در اعلام واحدهای تولیدی نیازمند به تسهیلات بانک‌های عامل بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر