پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۰۲
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: رتبه این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در مقایسه با سال گذشته از ۲۳ به ۱۶ ارتقا یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهرگفت: این استان از لحاظ نسبت پرداختی به شمار واحدهای متقاضی اکنون در رده نخست کشور قرار دارد که این نشان از کمک خوب بانک ها و دستگاه های اجرایی به حوزه تولید است.

وی یادآورشد: چنانچه تمام تسهیلات تولیدکنندگان متقاضی استان نیز به آنها پرداخت شود رتبه استان از ۱۵ کشوری فراتر نمی رود که دلیل اصلی آن نیز شمار کم متقاضیان دریافت تسهیلات در مقایسه با ۱۴ استان برتر کشور است.

گراوند ادامه داد: بانک ها باید روند خوب پرداخت تسهیلات رونق تولید را با تمرکز بیشتر به حوزه گلخانه ها و گردشگری مدنظر قرار دهند و در این زمینه فرمانداران نیز با هدف حمایت از تولیدکنندگان پای کار بیایند.

وی گفت: استان بوشهر در حوزه گردشگری ظرفیت های بی شماری دارد که شکوفایی این ظرفیت ها نیازمند توسعه اقامتگاه‌ها است.

گراوند افزود: در ارتباط با مرمت بناهای تاریخی استان نیز در این چند سال اقدام‌های خوبی صورت گرفته و انتظار است که تفاهمنامه هایی که در این زمینه منعقد شده هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: در استان بوشهر در حوزه کشت گلخانه ای رشد قابل توجهی پیدا کرده که با توجه به اشتغالزا بودن این حوزه و همچنین بهره وری بالا توسعه این واحدها به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

گراوند اظهار داشت: در سالی که مزین به شعار رونق تولید است مدیریت ارشد استان برای حمایت از تولید از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر نیز گفت: اداره کل محیط زیست باید روند بررسی ها برای صادر کردن مجوز زیست محیطی را ارتقا بخشیده و در راستای کمک به افزایش آمار اشتغال نگاه مثبتی به این مهم داشته باشد.

گراوند افزود: نرخ بیکاری استان بوشهر در سال جاری تک رقمی شده که تداوم این روند نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر