شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۲۱
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: رئیس بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: با تلاش تیم مجرب پزشکی و به همت تیم تخصصی آندوسکوپی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر، پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله خارج شد.

به گزارش فکرشهر، عاطفه اسفندیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تلاش تیم مجرب پزشکی و به همت تیم تخصصی آندوسکوپی، یک پیچ هفت سانتیمتری نوک‌تیز که به صورت اتفاقی در حین بازی توسط کودک ۱۰ ساله بلعیده‌شده بود از معده وی خارج شد.

فوق تخصص گوارش کودکان بیمارستان شهدای خلیج‌فارس نیز گفت: با انجام رادیوگرافی و آندوسکوپی جسم خارجی در معده و انتهای آن در خروجی معده مشاهده و با آندسکوپ بدون هرگونه عوارضی خارج و بیمار پس از هوشیاری کامل و با حال عمومی مناسب مرخص شد.

محمدرضا فریبرزی افزود: بیش‌ترین موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین ۶ ماهگی تا ۳ سال رخ می‌دهد و سکه و اسباب‌بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد موارد بدون علامت هستند.

فوق تخصص گوارش کودکان بیمارستان شهدای خلیج‌فارس گفت: از بین اجسام خارجی بلع باتری بسیار خطرناک بوده و باعث پارگی مری در طی چند ساعت می‌شود.

فریبرزی گفت: اجسام نوک‌تیز نیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق و معده شده و ممکن است باعث خونریزی شدید شوند که باید به وسیله آندسکوپ اورژانسی خارج شوند، همچنین توصیه می‌شود این اجسام از دسترس کودکان زیر سه سال خارج شود.

این عمل موفقیت‌آمیز با حضور دکتر حسین کشاورزی متخصص بی‌هوشی، فرزاد بحرینی کارشناس بی‌هوشی، فاطمه شکری و غلامرضا باغبان پرستاران بخش گوارش بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر