پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۵۴
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهردر جلسه شورای اجتماعی آموزش مهارتی استان، اظهار کرد: در زمینه مشکلات آموزشی در مناطق تنگک های بوشهر و حاشیه های شهر برازجان از تمام ظرفیت ها برای توسعه مهارت های فنی در این مناطق استفاده خواهیم کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی اظهار کرد: با توجه به اینکه حرفه‌آموزی نیازمند وسایل و تجهیز کارگاه است و یا باید در خود منطقه آموزش‌ها ارائه شود، آمادگی داریم که در این زمینه اقدام کنیم اما در بحث هزینه‌ها باید دستگاه های دخیل در این حوزه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: برای آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی با اداره کل راه و شهرسازی تفاهم‌نامه بسته شده که در مناطق تحت پوشش راه و شهرسازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شود که تاکنون تقریبا 8 دوره آموزشی در مناطق جامعه هدف در سال جاری برگزار شده است.

دراهکی از آموزش 150 نفر در مناطق حاشیه نشین در نیمه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: آموزش‌های مهارت محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی ، برقراری عدالت آموزشی و افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر ، رشته‌های ارائه شده در این مناطق را بر مبنای ظرفیت منطقه ، شناخت بازار فروش محصولات و امکانات در دسترس ساکنان آن دانست و تصریح کرد: رشته‌های خیاطی، برقکار ساختمان، تعمیر موتورسیکلت ، تعمیرکار آبگرمکن های دیواری ، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان،قالی بافی،کامپیوتر و دیگر رشته‌ها در محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی ارائه می‌شود.

وی خواستار حمایت همه دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه مهارت آموزی در بین اقشار مختلف جامعه شد و خاطر نشان کرد: نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر انکار ناپذیر است و آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات و سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش نرخ بیکاری نقش موثری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر