پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از معارفه سرپرست جدید فرمانداری دشتستان
فکرشهر: اگر امریکای جهان خوار این مشکلات داشت، حتی یک پروژه را هم قادر به انجام نبود/ مشکل آب دشتستان، انباشت سال های سال بود/ برخی در فضای مجازی غیب گویی می کنند/ دستگاه های نظارتی با دستگاه های اجرایی تعامل کنند/ من یکی از سه نفر نویسنده قانون شرایط انتصاب فرمانداران هستم/ آقای لقمان زاده شرایط احراز را نداشت/ آقای سعادت به من زنگ زد و گفت از زمانی که استاندار شده اید، هیچی از شما نخواسته ام، آقای لقمان زاده را بگذار فرماندار/ یکی از بزرگان دولت از اعضای کابینه هم تماس گرفت/ آقای سعادت می فرمایند دستگاه های نظارتی همکاری کنند، خب وقتی خود من مصوبه را نوشته ام و به آن پایبند نباشم، دستگاه های نظارتی نباید گیر بدهند؟/ آقای لقمان زاده 9سال سابقه کار دارد چه رسد به 10 سال سابقه مدیریت میانی/ اگر آقای سعادت می گذاشت که 6 - 5 ماه پیش به سمت انتخاب فرماندار برویم، حتما فرماندار دشتستان را از خارج استان می گذاشتیم/ توصیه های استاندار برای سرپرست جدید فرمانداری دشتستان/ 12 مولفه اخلاقی کارگزاران از نظر آموزه های دینی/ دشتستان، همان جایی است که تحصیل کرده ام/ با دغدغه های مردم دشتستان آشنا هستم
کد خبر: ۶۰۶۵۸
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: سرپرست جدید فرمانداری شهرستان دشتستان، پیش از ظهر امروز ـ دوشنبه 25 شهریورماه 1398 ـ در حالی معارفه شد که سرپرست سابق در جلسه حضور نداشت و استاندار بوشهر هم گفت که هر جا برای معارفه سرپرست فرمانداری رفته، حکم فرمانداری آن سرپرست را هم زده و برای فتح اله نوروزی در دشتستان نیز این امر رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «فکرشهر»، در نشست شورای اداری دشتستان که به منظور معارفه نوروزی در سمت سرپرست فرمانداری دشتستان برگزار شده بود، نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: در سال 98 در دشتستان، 180 پروژه با اعتبار 330 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شده و این ها، علی رغم همه مشکلاتی بوده که گریبانگیر دولت است.

**اگر امریکای جهان خوار این مشکلات داشت، حتی یک پروژه را هم قادر به انجام نبود/ مشکل آب دشتستان، انباشت سال های سال بود**

محمدباقر سعادت با اشاره به برجام و تحریم ها و سایر چالش های دولت، افزود: سال گذشته، مشکل آب شهرستان دشتستان که انباشته شده بود و سال های سال وجود داشت، به یک باره خودش را نشان داد؛ اما با یک اقدام بسیار به جا و جهادی همه مشکلات حل شد و در سال 98، به حمد اله هیچ نقطه ای از شهرستانمان شاهد مشکل آب نبودیم و مطمئنا در سال آینده، با توجه به آب شیرین کن هایی که در دست اقدام است، وضعیت بهتر از این ها هم خواهد شد.

وی به بحث کشاورزی، ایجاد سردخانه ها، احداث بیمارستان، پلی کیلینیک، جاده دالکی کنارتخته، ایجاد راه آهن، طرح تحول کشاورزی و... هم اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده، زیربنایی و اساسی است که در گذشته انجام نشده بود و امروز آغاز شده است، آن هم با این شرایط کنونی دولت در حالی که اگر در کشوری که خود را ابرقدرت می داند که به ظاهر این گونه نیست، چنین شرایطی حاکم بود، همین آمریکای جهان خوار، اگر این مشکلات را داشت، حتی یک پروژه هم قادر به انجام نبود و کلنگی زده نمی شد.

**از استاندار استدعا کردم آقای لقمان زاده را فرماندار بگذارد**

وی به موضوع فرماندار نشدن سرپرست قبلی فرمانداری دشتستان ـ جواد لقمان زاده ـ پرداخت و گفت: سیاست وزارت خانه این بود که هیچ کجا استاندار یا فرماندار بومی نباشد و سیاست آقای استاندار هم همین بود؛ اما با خواهشی که من از آقای گراوند کردم، گفتم آقای لقمان زاده یک جوان تحصیلکرده با استعداد است؛ هم صلابت دارد، هم صلاحیت و هم توانمندی؛ و من از محضر جنابعالی استدعا می کنم ایشان را فرماندار بگذارید و ایشان هم درخواست ما را پذیرفت و علی رغم این که در هیچ یک از شهرستان ها چنین اقدامی صورت نگرفته بود، آقای استاندار خواهش ما را اجابت کرد و ایشان را به عنوان سرپرست گذاشت و بعدا هم ایشان را به عنوان فرماندار دشتستان به وزارت کشور معرفی کرد.

سعادت ادامه داد: همه باید هر آن چه که گذشته را بدانند؛ اما به دلیل این که آقای لقمان زاده، شرایطی را که وزارت کشور برای خودشان لحاظ کرده اند، نداشت، نشد که فرماندار شوند؛ چون فرمانداری دشتستان، فرمانداری درجه یک است و فرماندار آن باید در شهرستانی که درجه دو است، حتما فرماندار بوده باشد. تنها به همین دلایل بوده که آقای لقمان زاده فرماندار نشده؛ این که از تجربه کافی برای فرمانداری درجه یک برخوردار نبود؛ حکم ایشان را برای فرمانداری دشتستان صادر نکردند. هر چند خود من و آقای استاندار پیوسته پیگیر این موضوع در وزارت کشور بودیم.

**برخی در فضای مجازی غیب گویی می کنند**

نماینده مردم دشتستان درمجلس، با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی و رسانه ها، گفت: برخی غیب گویی می کنند؛ نمی دانم علم غیب دارند یا علم سماوات! ما در کشور در یک نظام اسلامی زندگی می کنیم. این همه بداخلاقی ها و تهمت ها چرا اتفاق می افتد؟ من هم از جناب آقای استاندار و هم از امامان جمعه تقاضا می کنم در صحبت ها و موعظه هایشان بیشتر نصیحت کنند و تذکر دهند؛ برای یک نظام اسلامی اصلا خوشایند نیست که جامعه بخواهد به این سمت حرکت کند؛ که این همه ادعا و دروغ و تهمت باشد. ما در جامعه اسلامی داریم زندگی می کنیم ولی برخی انگار علم غیب دارند و به جای کارشناس اظهارنظر می کنند.

وی از مسوولین خواست ترتیبی داده شود که این مسایل حل شود و اقدامات لازم در این باره انجام شود.

**دستگاه های نظارتی با دستگاه های اجرایی تعامل کنند**

محمدباقر سعادت در بخش دیگر سخنانش به تکریم ارباب رجوع و موضوع دستگاه های نظارتی اشاره کرد و گفت: همه مردم از دستورالعمل ها اطلاع ندارند؛ اگر نمی توانید کار مردم را انجام دهید، توجیهش کنید که طبق این بخشنامه ما دستمان بسته است و تا جایی هم که قانون شکسته نمی شود و زیر پا گذاشته نمی شود، کمک کنید. چون این واقعیت است که مردم دچار مشکل اقتصادی و معیشتی هستند و بیکاری وجود دارد و بخش عظیمی از آن هم ناشی از تحریم های ظالمانه است؛ لذا اینجا می طلبد که ما خیلی جدی تر و با متانت تر رضایت مندی مردم را داشته باشیم و کار ارباب رجوع را انجام دهیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس، اظهارداشت: دستگاه های نظارتی خودشان را جدای از دستگاه های دولتی ندانند؛ برخی مدیران مراجعه می کنند و می گویند دستگاه های نظارتی مانور قدرت را از ما گرفته اند؛ این که باید مُر قانون اجرا شود و کسی حق ندارد قانون را زیر پا بگذارد، مورد درخواست همه ما و مسوولین نظام است؛هیچ کس قانون شکنی را قبول ندارد و تایید نمی کند، اما به این معنا نباید باشد که مدیر قدرتش گرفته شود و نتواند یک قدم بردارد و همه اش ترس و واهمه داشته باشد که نکند فردا دستگاه نظارتی روی نفس ما بنشیند و برایمان پرونده سازی کند؛ ما همین موضوع را با دیوان عدالت اداری داشته ایم.

وی توضیح داد: بعضی موقع ها، شرایط کشور ایجاب می کند یک سری اعتبارات در پایان سال ایلاغ می شود؛ در چنین مواقعی مدیر یا باید اجازه دهد پول برگردد یا دیوان محاسبات باید همکاری داشته باشد. حتی مدیران کل دیوان محاسبات می گویند اشکال ندارد اگر بودجه ها نگه داشته شود ولی باید دیوان محاسبات استان اطلاع داشته باشد و با نظارت نمایند دیوان محاسات در آن دستگاه، پول و اعتبارات از حساب خارج شود و بعدا هزینه شود؛ اما دیوان اطلاع داشته باشد؛ نه این که فاکتورسازی کنند و پول را نگه دارند و بعدا هم پول حیف و میل شود؛ بلکه با حضور و نظارت نماینده دیوان، پول استفاده شود تا استان هم در قضایا متضرر نشود.

سعادت از دیگر دستگاه های نظارتی هم خواست با همین دیدگاه دیوان محاسبات با دستگاه های اجرایی تعامل کنند و افزود: همه ما در یک کشتی نشسته ایم، اگر این کشتی سوراخ شود، همه با هم غرق می شویم. اگر در یک فضای مجازی به مسوولی یا نماینده مجلس حرمت شکنی شد، قوه قضاییه نگذارد این موضوع ادامه یابد و جلویش را بگیرد؛ اگر فضا به این سمت رفت، خود شما هم در امان نیستید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس، درباره سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان هم گفت: آقای نوروزی، سال های سال است که در آموزش و پرورش همین شهرستان خدمات ارزنده ای داشته اند. ایشان فرزند همین استان و آب و خاک هستند و از این که قبول زحمت کردند که سکان دشتستان را در دست بگیرند، از ایشان سپاسگزاریم و امیدواریم در مسیری که در پیش گرفته اند، پیروز و سربلند باشند.

**دلایل عدم معارفه جواد لقمان زاده به عنوان فرماندار به نقل از استاندار**

عبدالکریم گراوند نیز در این نشست شورای اداری دشتستان، به بحث بازگشایی مدارس و لزوم همکاری همه ارگان ها با آموزش و پرورش اشاره کرد و درباره انتصاب سرپرست جدید برای فرمانداری دشتستان و عدم معارفه جواد لقمان زاده، گفت: من وزارت کشوری هستم و 15 - 10 سال فرماندار بوده ام. ساختار وزارت کشور را کامل می شناسم. شرایط انتصاب فرماندار، مصوبه شورای عالی اداری است و حتی بخشنامه نیست، بلکه مصوبه مبتنی بر قانون است که در سال 1389مصوب شده.

**من یکی از سه نفر نویسنده قانون شرایط انتصاب فرمانداران هستم**

استاندار بوشهر توضیح داد: در این سال، در بحث مدیران حرفه ای، تعریفی صورت گرفت و یک وظیفه ای را به وزارت کشور دادند که شرایط احراز بخشداران و فرمانداران را بنویسید. این شرایط را ننوشتند تا زمانی که خود من در وزارت کشور بودم؛ سه نفر این مصوبه را آماده کردند که یکی از آن هم خود من بودم. آن زمان که من نمی دانستم قرار است استاندار شوم. مصوبه رفت در شورای عالی اداری تصویب شد و همان زمان هم که تصویب شد، من خودم استدلال آوردم فرماندار مرکز استان و فرماندار درجه یک باید حداقل 10 سال سابقه میریت میانی داشته باشد.

وی به ساختارهای اداری در دیگر کشورها از جمله ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: نظام وزارت کشور، نظام پلکانی است؛ اگر جایی امروزه ما ناکارآمدی داریم برای این است که ایراد بر سیستم و ساختارها وارد است، نه بر آدم ها. اگر ساختار را درست تعریف کنید، آدم ها که در آن قالب قرار بگیرند، حتما کار هم جلو می رود.

**آقای لقمان زاده شرایط احراز را نداشت**

گراوند افزود: همانطور که عرض کردم، در وزارت کشور کارگروهی تشکیل شد؛ سه نفر بودیم، حوزه سیاسی و منابع انسانی روی موضوع بحث کردند و کار شد و چون ما متولی انتصاب فرمانداران بودیم، مصوبه رفت به شورای عالی اداری و شورا رسما شرایط احراز فرمانداران را تعریف کرد و بر اساس آن شرایط، آقای لقمان زاده شرایط احراز را نداشت.

استاندار بوشهر اظهارداشت: در همین جلسه که الان اینجا در دشتستان هستم، چند نفر با من صحبت کردند که آقای لقمان زاده را بگذارید؛ من جنسم سیاسی است ولی سیاسی کاری نیست؛ سعی ام این است که صادقانه با مردم حرف بزنم. این شفاف و صادقانه حرف زدن یک جاهایی برایم هزینه هم دارد، ولی گذشت زمان اثبات می کند که صادقانه برخورد کردن بهتر از رفتارهای دوگانه است.

**آقای سعادت به من زنگ زد و گفت از زمانی که استاندار شده اید، هیچی از شما نخواسته ام، آقای لقمان زاده را بگذار فرماندار/ یکی از بزرگان دولت از اعضای کابینه هم تماس گرفت**

وی ادامه داد: من به دوستان گفتم که آقای لقمان زاده شرایط احراز ندارد؛ این شرایط احراز را خود ما نوشتیم؛ خود من برای این مساله استدلال آورده ام که فرماندار باید پلکانی مراحل را طی کند؛ اگر با وزارت کشور آشنایی نداشته باشد، نمی شود؛ ما مسوول تامین امنیت داخلی کشور هستیم؛ باید تامین امنیت کنیم، تعامل داشته باشیم، ارتباط داشته باشیم و اگر نتوانیم آن شرایط را داشته باشیم، خود ما عامل مشکلات در یک منطقه، شهرستان یا یک بخش خواهیم شد. به همین خاطر من توضیح دادم که ایشان نیروی خوبی است و من دوستش دارم و به او علاقه دارم، ولی شدنی نیست تا این که آقای سعادت به من زنگ زد و صحبت کرد و گفت از زمانی که استاندار شده اید، هیچی از شما نخواسته ام، شما به آقای لقمان زاده اعتماد بکن، نیروی تحصیلکرده و بچه برازجان است و...؛ حتی یکی از بزرگان دولت از اعضای کابینه هم به من پیام داد. گفتم من به آقای سعادت ارادت دارم، روی چشمم؛ گفتم آقای سعادت، علی رغم این که ایشان صلاحیت ندارد ولی چشم؛ همه سعی ام را می کنم. عین این ادبیات را گفتم؛ همه تلاش خودم را به کار خواهم گرفت و از لابی، زور و قدرتم استفاده می کنم. می رویم صحبت می کنیم و تایید ایشان را می گیریم. چند بار با معاون سیاسی صحبت کردم؛ انصافا ایشان هم اقبال کردند؛ به آقای خورشیدی ماموریت دادم گفتم بروید وزارت کشور پیگیری کنید؛ در حوزه سیاسی مشکلی نداشتیم و توانستیم مجوز را بگیریم ولی در حوزه منابع انسانی صراحتا نوشتند خلاف قانون است.

**آقای سعادت می فرمایند دستگاه های نظارتی همکاری کنند، خب وقتی خود من مصوبه را نوشته ام و به آن پایبند نباشم، دستگاه های نظارتی نباید گیر بدهند؟**

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: آقای سعادت می فرمایند دستگاه های نظارتی همکاری کنند، خب وقتی خود من مصوبه را نوشته ام و به آن پایبند نباشم، دستگاه های نظارتی نباید گیر بدهند؟ خب نظارت را گذاشته اند که نظارت بکنند نه این که تماشاچی باشند؛ قرار است نظارت کنند و تخلف دیدند، گزارش کنند.

**آقای لقمان زاده 9سال سابقه کار دارد چه رسد به 10 سال سابقه مدیریت میانی**

استاندار بوشهر ادامه داد: خود من هم در وزارت کشور که بودم، آدم سختگیری در انتصابات بودم و خیلی در انتصابات دقت می کردم. نظر مخالفم را می نوشتم؛ در مورد آقای لقمان، بخش منابع انسانی به من گفت کسی را پیشنهاد داده اید که 10 سال سابقه کار هم ندارد، در حالی که شما گفته اید 10 سال سابقه کار مدیریت میانی در بدنه وزارت کشور؛ ولی آقای لقمان زاده 10 سال سابقه کار هم ندارد چه برسد به مدیریت میانی؛ گفتند کسی را پیشنهاد داده ای که 9 سال سابقه کار دارد؛ اگر خودت بیایی در اداره سیاسی، این شرایط را می پذیری؟ من برای این صحبت، هیچ پاسخی نداشتم. فردی که می آید برای فرمانداری درجه یک، باید 20 سال سابقه کار داشته باشد، امتحاناتش را داده باشد، تجدید و تک ماده هم نشده باشد و همه رزومه را که نگاه کنیم، بگوییم قبول است. وقتی این استدلال ها و مخالفت سرسختانه وزارت کشور را دیدم که صراحتا خلاف قانون است، تصمیم به انتصاب فرماندار دیگری گرفتم.

**اگر آقای سعادت می گذاشت که 6 - 5 ماه پیش به سمت انتخاب فرماندار برویم، حتما فرماندار دشتستان را از خارج استان می گذاشتیم**

استاندار گفت که خودش هم مخالف جابجایی فتح اله نوروزی بوده و افزود: در گناوه هم عرض کردم، یکی از مهم ترین کارهای وزارت کشور، برگزاری انتخابات است؛ انتخابات یعنی جاری شدن اراده مردم بر کشور. این ماموریت را به وزارت کشور واگذار کرده اند. ما در کنار توسعه، امنیت، اقتصاد و... انتخابات را هم داریم که برایمان مهم است. کنگان هم حوزه انتخابیه است؛ اصلا حاضر نبودم ایشان را جابجا کنم؛ اگر آقای سعادت می گذاشت که 6 - 5 ماه پیش به سمت انتخاب فرماندار برویم، حتما فرماندار دشتستان را از خارج استان می گذاشتیم؛ چرا که آدمی می خواستیم که رزومه داشته باشد و انتخابات برگزار کند؛ چرا که انتخابات ناموس نظام و آبروی کشور است. در حوزه وزارت کشور در بحث انتخابات با تخم چشممان هم تعارف نداریم. همین آقای نوروزی که امروز معرفی می کنم، کوچک ترین قصور و سهل انگاری در انتخابات داشته باشد محکم با وی برخورد می کنیم؛ چرا که دولت و نظام در این حوزه جدی است.

**حتی معاون عمرانی من هم نمی دانست که معرفی فرماندار داریم**

گراوند ادامه داد: در کنگان هم مشکل داشتم؛ هر کس را می خواستم جابجا کنم با چالشی مواجه بودم؛ شنبه دستور هماهنگی ها را دادم و دیروز هم با آقای سعادت هماهنگ کردم. اگر فرمانداری که ایشان گفتند، شرایط را داشت از خدایم بود؛ مگر بیکارم که صبح و ظهر و عصر سه فرماندار منصوب کنم؟ عرض استان را امروز دارم طی می کنم تا این قضیه جمع شود. ما تمایل به تغییر نداشتیم اما من مجبور به تغییر بودم. تصمیم که گرفتم، تمام کردم. دیروز آقای ستوده برای معرفی معاون فرماندار به گناوه می رفت که با ایشان تماس گرفتم و گفتم برگرد. فردا خودم همه را با هم معرفی می کنم؛ شما دیگر نروید. حتی معاون عمرانی من هم نمی دانست که معرفی فرماندار داریم.

**دو دلیل استاندار برای تسریع معرفی فرمانداران**

وی گفت که به دو دلیل، قضیه انتصاب فرمانداران را تسریع کرده است و توضیح داد: اول این که ما در آستانه انتخابات هستیم و بعد از هفته دفاع مقدس، فرمانداران استان باید بروند مشهد جلسه آموزشی؛ بخشداران هم قبلا رفته اند. من باید تیمم را آماده کنم؛ دو ماه مانده به انتخابات و ما فرصتی نداریم؛ این آدم ها باید بیایند تیم اجرایی را شناسایی کنند؛ آدم ها را بشناسند. دیدم نمی شود بیشتر تاخیر کرد؛ انتخابات شوخی بردار نیست. و دوم این که فرمانداران، دانش آموز دارند و اول مهر است و فرماندار باید به زندگی اش سامان دهد، به همین خاطر من تصمیم نهایی ام را گرفتم و با وزارت کشور هم قطعی کردم و دیروز کارها را انجام دادم و دیشب هم احکام را صادر کردم و کار را تمام کردم. کل داستان این بوده؛ اراده من، روحی و قلبی بر این بوده که از آقای لقمان زاده استفاده کنم؛ علی رغم این که آقای لقمان زاده، شرایط شهرستان درجه یک را نداشت؛ اگر شهرستان درجه 4 بود تردید در گرفتن حکمش نبود و حتما حکمش را می گرفتم. گراوند افزود: امروز آقای نوروزی را به عنوان فرماندار معرفی می کنم؛ من به عنوان استاندار برای معرفی سرپرست فرماندار نمی روم، هر جا رفته ام معرفی فرماندار بوده و نه سرپرست فرماندار؛ هر جا رفته ام سرپرست گذاشته ام یعنی فرماندار؛ این جا هم همینطور است و حکم فرمانداری ایشان به زودی ابلاغ می شود.

**توصیه های استاندار برای سرپرست جدید فرمانداری دشتستان**

استاندار بوشهر در بخش دیگر سخنانش به فتح اله نوروزی ـ سرپرست جدید فرمانداری دشتستان ـ اشاره کرد و با بیان این که «همه بیشتر از من اقای نوروزی را می شناسند و می دانند که حسن خلق و تعامل خوبی دارند»، چند نکته را به سرپرست جدید فرمانداری دشتستان یادآور شد.

گراوند گفت: آقای نوروزی، هر چه داریم مال مردم است، پس مردم دار باشید و جواب خوبی برای مردم داشته باشید. شما معلم بوده اید و با حسن خلق و نگاه تربیتی قضایا را ببینید. باید واقعا شبانه روز خود را وقف خدمت به مردم کنید. دنیا خیلی بی اعتبار است. از این فرصت باید برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

گراوند افزود: همه ظرفیت های شهرستان را ان شااله به کار بگیرید؛ تقوا از یادمان نرود، سلامت مالی و اخلاقی در حوزه های مختلف را از یاد نبریم، این امانت را با پاکی تحویل بدهیم. طرح های زیربنایی و اقتصادی و تولیدی را جدی پیگیری کنید؛ دشتستان واقعا یک شهرستان مستعد و با ظرفیت است؛ همین طرح نخلستانی که دارد اجرا می شود، یکی از کارهای بزرگی است که پایه گذاری شد و خوشحال هستم که این طرح بزرگ با مساحت 2400 هکتار دارد افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این شهرستان با این ظرفیت، با این پتانسیل، یک شهرستان پر بار در حوزه نیروی انسانی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. ارتباط و تعامل با اعضا، گروه ها و سازمان های مردم نهاد را نباید از یاد ببریم و آب شهرستان حتما پیگیری شود. آب دشتستان را تیک بزنید و به عنوان اولویت در نظر بگیرید؛ اگر نیاز باشد توان این را داریم که حداقل 25 هزار مترمکعب آب دشتستان را از خط کوثر تامین کنیم، چون حل مشکل مردم این شهرستان دغدغه من بوده است . این موضوع را سال قبل پیگیری کردم.

وی این را هم گفت که «بزرگ ترین نعمت ما، نظام جمهوری اسلامی است و باید وحدت را حفظ کرد و در سایه وحدت می توانیم موفق شویم.ما سختی داریم ولی عزتمان را حفظ کرده ایم» و افزود: در بحث اشتغال و رونق تولید، استان را از رتبه 28 به 16 آورده ایم؛ اگر بر اساس تعداد و پرداخت تسهیلات بود، استان اول کشور هستیم؛ در حوزه درآمدها استان اول کشور هستیم؛ در حوزه بانوان استان اول هستیم؛ استان در خیلی از شاخص ها اول است و دارد جلو می رود.

**12 مولفه اخلاقی کارگزاران از نظر آموزه های دینی**

امام جمعه برازجان نیز در این نشست، 12 مولفه اخلاقی کارگزاران از نظر آموزه های دینی را مطرح کرد و گفت: تقوا پیشه کردن و خدا را ناظر خود دیدن، اقتدار و پایداری در سایه توکل به خدا، قاطعیت در اجرای تصمیمات، احترام به نظر و شان مردم و حفظ حرمت مردم در همه امور، عدم احتجاب از عامه مردم، عدل و انصاف، توجه ویژه به محرومان، تشویق و تنبیه به جا و مناسب، تلاش در جهت رفاه مردم و جدی گرفتن اصل نظارت ـ بسیاری از مشکلاتی که در دستگاه ها دیده می شود به علت ضعف نظارت است که نظارت در بدنه دستگاه های اجرایی باید تقویت شود ـ بهره گیری از نصیحت و موعظه خواص جامعه و توزیع مسوولیت ها و مدیریت ها بر اساس قابلیت ها، 12 مولفه اخلاقی مورد نیاز کارگزاران نظام اسلامی است که باید در نظر گرفت.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: مسوولیت ها امانتی دست مدیران عزیز برای خدمت کردن است که تا وقتی این امانت دست آن هاست باید شاکر باشند و این فرصت ها را بیهوده تلف نکنند.

**دشتستان، همان جایی است که تحصیل کرده ام **

سرپرست فرمانداری جدید دشتستان نیز پس از معارفه گفت: از این که توفیق رفیق راهم گردید تا بار دیگر در شهرستان دشتستان، دیار فرهنگ و اندیشه، خدمت مردم شریف دشتستان، همان جایی که هم تحصیل کرده ام و هم توفیق خدمت داشته ام، حضور پیدا کنم، خداوند را شاکرم.

فتح اله نوروزی افزود: هر جا بوده ام با ائمه جمعه، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اداری و همکاران محترم تعامل و همراهی و همگامی داشته ام و امیدوارم با تجربه هایی که اندوخته ام در سطح دشتستان بزرگ این همراهی را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: سعی ام بر این بوده که همیشه خداوند را ناظر بر اعمال خویش و مسوولیت را امانتی الهی بدانم و خطی مشی دولت تدبیر وامید را رعایت کنم. اندیشه ام در مدار اعتدال، تصمیماتم بر مبنای تدبیر، رفتارم در چاچوب قانون خواهد بود و از تندروی و شتاب زدگی و خودسری قطعا پرهیز خواهم کرد. در فعالیت های اداری بدون شک به تقویت امید، خودباوری و تقویت سرمایه های اجتماعی توجه خواهم کرد و همیشه بر این بوده ام که موفقیت را در مشاوره در تصمیم گیری ها، اقتدار در برنامه ها، تواضع در برخوردها و هم دلی و هماهنگی و همراهی می بینم و در این راستا خود پیشقدم خواهم بود و قطعا حضور همه شما عزیزان در این راستا کمک حال موضوع خواهد بود.

**با دغدغه های مردم دشتستان آشنا هستم**

نوروزی ادامه داد: در سال 98 آمده ام در خدمت مردم خوب دشتستان که دل ها را به همدلی، فکرها را به همفکری، جهت ها را به همسویی و مسوولت ها را همگانی داشته باشیم و همه با هم در راستای اعتلای نام بزرگ دشتستان بکوشیم و مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود داشته باشیم.

سرپرست جدید فرمانداری دشتستان، در تعریف همکاری نیز بیان داشت: همکاری ارزشی است که منافع همه را تامین می کند؛ پس با یک همراهی و همدلی و هم افزایی، ائمه جمعه، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اداری، همکاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و بخش های مستقر در شهرستان در این اقدام خواهیم کوشید.

نوروزی گفت که «با دغدغه های مردم دشتستان آشنا» است و اضافه کرد: قطعا با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، سمن ها، فعالین اجتماعی و سیاسی و یک دشتستان یک پارچه، پیگیر مسایل و موارد با اولویت بندی لازم خواهم بود.

وی در پایان گفت که از صبح فردا ـ سه شنبه ـ کار خود در دشتستان را با حضور در گلزار شهدا آغاز و در جلسه بعدی در شورای اداری دشتستان، موارد را مطرح خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر، هر چهار مسوولی که در این نشست صحبت کردند، از زحمات 5 ساله ارسلان زارع و چند ماهه جواد لقمان زاده نیز قدردانی کردند.

نظرات بینندگان
مجید
|
-
|
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
اقای استاندار قصد داشتن فرماندار خارج از استان بیارن ،،اقای استاندار همون عسلویه را که دادین دستشون کافیه .تو استان بوشهر بی نهایت مدیر خوب و باسواد هست شما بفکر خارج از استان نباشید که تحملش برای ما سخت خواهد بود
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
آقای استاندار ای کاش دکتر لقمان زاده فرماندار دشتستان میماند.صلاحیت مدیران را باید مردم تعیین کنند که متاسفانه توجهی به خواسته مردم نشد و بار دیگر یک جوان لایق و باتعصب دشتستانی که میتونست باعث پیشرفت همه جانبه شهرستان شود از خدمت باز ماند.
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
تعصب چه فایده ای داره. احساس مسوولیت مهنه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر