سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۸۶
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، صغری اشرف صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از برداشت میگو در استان بوشهر اظهار داشت: برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر آغازشده است و برداشت میگو از این اراضی از ۴.۵ تن در هر هکتار به پنج تن افزایش‌یافته و این در حالی است که در برخی مزارع پرورشی به هفت تن می‌رسد.

وی بیان کرد: امسال در پنج هزار و ۱۲۸ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر بچه میگو برای پرورش ذخیره‌سازی شد و در این اراضی افزون بر چهار هزار و ۸۰۰ استخر پرورشی ایجاد شده که در آن‌ها ۱٫۸ میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش ذخیره‌سازی شده است.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ۱۴ مرکز تکثیر پرورش آبزیان در تولید بچه میگو فعال هستند تصریح کرد: مراکز تکثیر بچه میگو عملیات تولید در استان بوشهر امسال افزون بر دو میلیارد قطعه بچه میگو تولید کردند و در اختیار پرورش‌دهندگان قرار گرفت.

اشرف افزود: ۳۰۰ مزرعه مشغول به پرورش میگو در استان بوشهر هستند و افزایش تولید در واحد سطح ازجمله سیاست‌های اداره کل شیلات استان بوشهر در بخش پرورش میگو است که میزان تولید در هر هکتار از سه تن به چهار و نیم تن افزایش یافت و امسال تولید میگو در هر هکتار به پنج تن افزایش‌یافته که با ادامه این روند به ۸ تن در هکتار می‌رسد.

معاون شیلات استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۰ سایت پرورشی است که برداشت میگو اکنون از سایت‌های پرورشی دیلم، حله و شیف آغازشده است.

اشرف بابیان اینکه برداشت میگو از استخرهای پرورشی تا اوایل آبان ادامه دارد گفت: امسال با توجه به روند مطلوب ذخیره‌سازی، پیش‌بینی تولید و برداشت ۲۷هزار تن میگوی پرورشی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر