سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۸۷
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (حرم تا حرم) در شهر دیر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان دیر اظهار داشت: باید در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین برنامه‌های فرهنگی خوبی برای عزاداران تدارک دیده شود.

وی بیان کرد: تأمین وسیله نقلیه برای جابه‌جایی عزاداران در مسیر برگشت، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در اولویت کاری این همایش بزرگ فرهنگی باشد؛ همچنین بر توزیع نذری در موکب‌های مستقر در مسیر نظارت شود.

امام جمعه بندر دیر بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین نمایش وحدت امت اسلامی و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت و نه‌تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و غیرمسلمانان هم هست، افزود: این حرکت عظیم نمایشی از دلدادگان اهل‌بیت و از سویی زمینه‌ای برای معرفت و آشنایی بیشتر جهانیان با اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی خنثی‌کننده تبلیغات سوء دشمنان علیه اهلبیت است و هرچه بیشتر امام حسین (ع) را معرفی کنیم، زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: موکب‌هایی که در مسیر این پیاده‌روی مستقر می‌شوند باید ساماندهی و توان و ظرفیت آن‌ها شناسایی شود و تدابیر امنیتی لازم نیز در طول مسیر اندیشیده شود.

کریم علی حسنی افزود: رسانه‌ها در امر پوشش این حرکت بزرگ فرهنگی و تبلیغ آن در فضای مجازی تلاش کنند و در سایر شهرهای شهرستان نیز بخشداران و شهرداران برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را مدیریت کنند تا بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزار شود.

وی بابیان اینکه هر کس با هر قلم و قدم و تفکری به شناخت راه سید و سالار شهیدان و اینکه بینش حسینی در جامعه شکل بگیرد، کمک کند و جامعه را با افکار امام حسین (ع) همراه کند کاری ارزشمند انجام داده است افزود: مردم همواره برای ائمه و اهل‌بیت پای کار هستند و در بحث پیاده‌روی جاماندگان اربعین نیز این‌گونه است و ما در زمینه ساماندهی این حرکت فرهنگی باید در کنار آن‌ها باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر