سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: روز گذشته، سه سرپرست فرمانداری در استان بوشهر معرفی شدند؛ سرپرستانی که به گفته استاندار بوشهر، قطعا فرماندار خواهند شد؛ فرماندارانی که گرواند برای معارفه اشان، شمال تا جنوب استان ـ به گفته خودش، عرض استان ـ را در یک روز طی کرد؛ در گناوه، در دشتستان و در کنگان؛ اما این معارفه ها، یک حاشیه بزرگ هم داشت؛ حاشیه ای که نه تنها انتقاد عبدالکریم گراوند را در پی داشت، بلکه باعث عصبانیت نسبی او هم شد و این عصبانیت را می شد از کلام و لحن بیان وی در معارفه نوروزی در دشتستان، دریافت...
کد خبر: ۶۰۶۹۶
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹

فکرشهر: روز گذشته، سه سرپرست فرمانداری در استان بوشهر معرفی شدند؛ سرپرستانی که به گفته استاندار بوشهر، قطعا فرماندار خواهند شد؛ فرماندارانی که گرواند برای معارفه اشان، شمال تا جنوب استان ـ به گفته خودش، عرض استان ـ را در یک روز طی کرد؛ در گناوه، در دشتستان و در کنگان؛ اما این معارفه ها، یک حاشیه بزرگ هم داشت؛ حاشیه ای که نه تنها انتقاد عبدالکریم گراوند را در پی داشت، بلکه باعث عصبانیت نسبی او هم شد و این عصبانیت را می شد از کلام و لحن بیان وی در معارفه نوروزی در دشتستان، دریافت.

به گزارش فکرشهر، ماجرا از آن جا آغاز شد که ارسلان زارع، در آخر بهمن ماه 1397، پس از 5 سال حضور به عنوان فرماندار در دشتستان، به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان رفت ـ وی پس از چند ماه، سرپرست استانداری و در شهریورماه 1398، استاندار گیلان شد ـ و معاون سیاسی وی ـ جواد لقمان زاده ـ سرپرستی فرمانداری دشتستان را عهده دار شد؛ حکمی که از سوی استاندار بوشهر و به گفته نماینده مردم دشتستان و خود استاندار، به اصرار محمدباقر سعادت ـ نماینده مردم دشتستان در مجلس ـ صادر شد. 

اما از آن زمان تا روز یک شنبه ـ 24 شهریورماه 1398 ـ که خبر انتصاب فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان منتشر شد، همه در حال رایزنی برای فرماندار شدن جواد لقمان زاده بودند؛ رایزنی هایی که ظاهرا به نتیجه نرسید و شخص دیگری به جز لقمان زاده، سکان فرمانداری دشتستان را در دست گرفت.

به گزارش فکرشهر، روز دوشنبه ـ 25 شهریورماه 1398 ـ در حالی استاندار و هیات همراهش برای معرفی فتح اله نوروزی به برازجان و دشتستان آمدند، که خبری از سرپرست قبلی فرمانداری دشتستان ـ جواد لقمان زاده ـ نبود. ظاهرا او روز یک شنبه و بعد از شنیدن خبر انتصاب سرپرست جدید، گفته بود که در جلسه معارفه حضور نمی یابد و روز دوشنبه نیز تلفن همراه وی خاموش بود و خودش هم در دسترس نبود تا همین امر، انتقاد و عصبانیت استاندار را باعث شود؛ هر چند نماینده مردم دشتستان در مجلس تلاش کرد قضیه را به صلح و صفا بکشاند و علت عدم حضور لقمان زاده را مسایل بیماری و خانوادگی مطرح کند.

به گزارش فکرشهر، محمدباقر سعادت در نشست شورای اداری دشتستان که برای معارفه فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری دشتستان برگزار شد، در این باره گفت: امروز آقای لقمان زاده را در جمع خودمان نمی بینیم، من سراغ گرفتم و گفتند آقای لقمان زاده یک مشکل درمانی برای خانواده اش پیش آمد که ناگزیر شد برای درمان به استان فارس سفر کند و به گونه ای بود که امکان حضور برایش وجود نداشت و من از این بابت از جناب استاندار عذرخواهی می کنم. 

هر چند سعادت تاکید کرد «در تماسی که برقرار شد این دلیل را گفتند و اگر امروز ایشان را نمی بینیم، به همین دلیل است»؛ اما وقتی نوبت به استاندار بوشهر رسید، مشخص شد که این سخنان سعادت را نپذیرفته است و دلیل را همان می داند که پیش از آن مطرح شده بود؛ یعنی «قهر» لقمان زاده از جلسه به علت عدم انتصاب به عنوان فرماندار.

عبدالکریم گراوند پس از ارایه توضیحاتی درباره علت فرماندار نشدن جواد لقمان زاده، با انتقاد از این رفتار سرپرست سابق فرمانداری دشتستان گفت: آقای لقمان زاده باید قدردان باشد که استاندار به او اعتماد کرده که سرپرست بوده و چندماهی تجربه کسب کرده و این می شود یک روزمه برای ایشان. آدم باید بداند که فرصت ها را نسوزاند؛ ما وزارت کشوری ها کت و شلوار تنمان است ولی ما یک ساختار نیمه نظامی داریم. یک سلسله مراتب داریم. به عنوان یک وزارت کشوری باید تمکین کنیم و احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: من فردی را در سمت فرماندار دشتستان گذاشتم که امروز چهارمین شهرستان را دارد تجربه می کند؛ گناوه، جم و کنگان را به جز آموزش و پرورش تجربه کرده و امروز چهارمین فرمانداری ایشان است؛ ایشان ـ جواد لقمان زاده ـ باید از آقای نوروزی درس بگیرد، کمک بگیرد، استفاده کند؛ زمانی که آقای نوروزی را از جم جابجا کردم، هم نماینده مخالف بود و هم امام جمعه؛ اما تصمیم گرفته بودم.

استاندار بوشهر افزود: من از آقای لقمان زاده تشکر می کنم، البته باید در هر شرایطی بود، امروز در جلسه حضور پیدا می کرد؛ چرا که ما وزارت کشوری هستیم و نباید زحمات، تلاش ها و حسن کار و شهرتمان را به خاطر یک اشتباهمان در تحلیل از بین ببریم. من یک سربازم، ما سرباز نظام هستیم؛ اگر ماموریتی به ما دادند، باید قدردان باشیم. ضمن این که از آقای لقمان زاده تشکر می کنم، همین دیروز ذهن من درگیر این بود که چطور آقای لقمان زاده را به کارگیری کنم، فردی که این طور من دارم برایش فکر می کنم، اشتباه کرده و باید هر طوری بود در جلسه تودیع و معارفه شرکت می کرد؛ ما وزارت کشوری هستیم و این موارد به عنوان نمره منفی در پرونده آدم ها ثبت و ضبط می شود.

گرواند گفت «نباید این طور دید که از اینجا رد شوم و بروم، بلکه این مسوولیت امانتی است به دست ما و برای کسانی که بعدا می آیند این نکته اخلاقی باید بماند»، و اضافه کرد: می شد این را نگویم ولی این تذکر را می دهم که رفتار آدم ها می تواند بر آینده آن ها و قضاوت آدم ها تاثیر بگذارد؛ من استاندارم و می خواهم حکم بزنم؛ این دیگر معلوم است؛ آدم حتما باید با درایت و طمانینه بیشتری قضاوت کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که لقمان زاده در هر شرایطی بود، باید در این جلسه حاضر می شد، گفت: الان من هستم و دو معاون فرماندار هم هستند و معارفه را انجام می دهیم؛ ما در وزارت کشور همه جور آدم ها را داشته ایم ولی حتما از آدم های تحصیلکرده، نخبه و باهوش، توقع بیشتر است.

به گزارش فکرشهر، پس از این سخنان، فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری دشتستان معرفی شد و وی، امروز ـ سه شنبه، 26 شهریورماه ـ کار خود در دشتستان را آغاز کرد، در حالی که لقمان زاده 39 ساله که در مجموع 9 سال سابقه کار و سمت معاونت سیاسی، اجتماعی فرمانداری را هم دارد، هنوز بر سر کار خود حاضر نشده است و با وجود این خط و نشان هایی که استاندار برای وی کشید و امتیازات منفی که برایش برشمرد، آینده شغلی وی در وزارت کشور، با ابهام مواجه شده است.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
خادم مردم شریف برازجان بودن و کمک به توسعه برازجان عزیز و دشتستان بزرگ در  دوره کوتاه سرپرستی دکتر لقمان زاده بر هیچ شهروند برازجان و دشتستانی  پوشیده نیست،کاش بجای مسائل فعلی ، ایشان در پست خود ابقا می شد، که قطعا آشنایی  کامل ایشان به حوزه  جغرافیایی محل خدمت خود در دشتستان  واینکه خود از خانواده ای اصیل و معتمد مردم در برازجان هستند ، باعث ایجاد حس رضایت بیشتری در مردم نسبت به خدمتگزاران خود می شد، امیدواریم از  نفرات نخبه و کاردان  این شهر در جهت خدمت به خود  مردم فهیم  برازجان و دشتستان و استانمان بوشهر استفاده بیشتری شود.
شهروند
|
-
|
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
درود بر شما


جناب لقمان زاده انسانی بزرگ و با اصالت هستند و در مورد بحث فرماندار نشدن ایشان علت را در تیم بندی های سیاسی جستجو کنید
محمد صابری
|
-
|
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۱
به قول ملا نصرالدین الان را وقتی بر بام منزل ببری 1لگد میزند سقف را خراب میکند و بعد خودش هم از اون بالا میفتد و ......

حال امروز ما با چنین مدیرانی هست
تاج
|
-
|
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
سلام.

آقای دکترلقمان زاده ازحسن  توجه خاصی به مردم دشتستان برخورداربودوبه همین سبب دولتمردی محبوب دردشتستان به شمارمیرودبنابراین امیدوارم  هرجاکه صلاحیت وموفقیت ایشان میطلبدمنتصب بشه قطعادکترگراوندنسبت به یک دولتمردآگاه وکارآمدی مثل دکترلقمان زاده بی تفاوت نیست.
شهروند برازجون
|
-
|
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
کاش ایقدر سر صندلی جر و بحث می کنند  کمی همه سر خدمت کردن برا مردم دشتستون  رقابت بود   صندلی که وفا نداره خدمتکن اسم قشنگی از خوت بزار...زنده باد دشتستون

 
از اصفهان
|
-
|
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷
برای یه حکم زدن که نفر نیامده به جوش اومدی.با این مدیریت چرتت تون که زندگی چندین نفر به لجن کشیدی هیچ احساس وجذان درد نمیکنی.

عجب عجب

ما خوم ماله مال مردم بیت الماله.

یعنی این قدر درد داشت اقای گراوند.پس شما که تو این دوسال زندگی مان مختل کردی باید چه بگیم بهت.

این سقف باور هاته.که بهت بی احترامی شده.حالا روز خوشت ،روزی برسه که از ذره ذره پس بدی حقوق تضیع شده این خاک وخودت ندونی

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر