سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۷۰۰
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال استان در بین دیگر استان‌ها رتبه 27 وقوع طلاق کشور کسب کرد گفت:کاهش  2.5 درصدی طلاق در بوشهر امیدوارکننده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان بوشهر اظهار کرد: در سال انتخابات قرار داریم و کارت ملی هوشمند از الزامات انتخابات است، لذا از طریق نمونه گیری، بررسی و تحقیق مشخص شود که چه افرادی و از چه مراکز جمعیتی فاقد کارت ملی هستند تا مشکل فقدان کارت ملی افراد حل شود.

وی افزود: آمار وقایع حیاتی در شهرستان های جنوبی -عسلویه، کنگان و جم- جای سوال دارد و نیاز به بررسی های بیشتری در این حوزه احساس می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: خواهش من از دهیاری ها و شهرداری ها این است که در خصوص آرامستان ها موارد مدنظر ثبت احوال را در نظر بگیرند، مواردی چون محصور شدن و تعیین متولی آرامستان ها جز مصوبات جلسه قرار بگیرد.

خورشیدی تاکید کرد: در خصوص اعلام به موقع وقایع حیاتی از جمله فوت همکاری بیشتری با ثبت احوال صورت بگیرد.

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به حضور تعداد قابل توجه جمعیت عشایر در استان بوشهر، برای ثبت وقایع حیاتی و صدور کارت ملی این عزیزان همکاری و تعامل امور عشایر و ثبت احوال مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از روند کاهش طلاق در بوشهر خبر داد و بیان کرد: یک ابهام در جامعه وجود دارد که بوشهر در طلاق رتبه بالای کشوری دارد، اما در پنج ماهه نخست سال جاری استان بوشهر رتبه 27 طلاق کشور را کسب کرد و کاهش 2.5 درصدی داشته ایم که امیدوارم شاهد تداوم این روند کاهشی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر