پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۷۲۲
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۳

فکرشهر: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر با کمبود ۶۳۰ آموزگار روبرو است، اما با تلاش‌های انجام شده هیچ کلاسی در اول مهرماه امسال بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، غلامحسین حسینی در گردهمایی روسای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با پیگیری‌های انجام شده، تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان بخشی از کمبود نیرو از محل جایگزینی، توسعه مدرسه‌های غیردولتی، بسته‌های حمایتی، جذب نیرو‌های حق‌التدریس، خرید خدمات و واگذاری ساعت به نیرو‌های بازنشسته جبران می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش از نظر بازنشستگی نیرو‌ها به سمت سونامی بازنشستگی در حال حرکت است با این وجود مکلف هستیم در مسیر تامین نیرو‌های مورد نیاز حرکت کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همزمان با اول مهرماه ۲۴۱ هزار دانش‌آموز راهی هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس شده و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که این تعداد دانش‌آموز ۱۱ هزار نفر معادل ۴.۹ درصد نسبت به پارسال بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه کاهش درآمد‌های نفتی تاثیر مستقیم بر بودجه دارد افزود: با این وجود تلاش شده با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی در بخش آموزش و پرورش با کمترین مشکل روبرو شویم.

حسینی ادامه داد: با توجه به کمبود نقدینگی و شرایط خاص اقتصادی دولت، نیاز است در بحث اقتصاد مقاومتی و گسترش آن درآموزش و پرورش با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری حرکت کنیم و بتوانیم اعتبارات را به نحو مناسبی توزیع کنیم.

وی بیان کرد: سیاست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر امسال در بحث توزیع اعتبارات، توجه ویژه به مناطق کم برخوردارتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر هم گفت: مناقصه خرید وسایل سرمایشی در استان انجام شده و امیدواریم در هفته نخست مهرماه امسال این وسایل در اختیار مدرسه‌ها قرار گیرد و بخشی از مشکلات در این خصوص برطرف شود.

احمد مرادی افزود: در زمان حاضر هیچ کلاس درسی بدون وسیله سرمایشی در استان بوشهر وجود ندارد، اما به دلیل فرسودگی، بخشی از این وسایل قابل استفاده نیست و تلاش می‌شود با تامین اعتبار و خرید وسایل سرمایشی مورد نیاز محیط مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: با همت مسئولان استان بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس امسال ۱۲۴ کلاس درس در قالب ۲۲ طرح آموزشی با شش هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار همزمان با اول مهرماه در این استان تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خاطرنشان کرد: با حمایت‌های انجام شده، در زمان حاضر ۵۹۷ کلاس درس در قالب ۱۱۸ طرح آموزشی با ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار و ۱۱۳ هزار مترمربع زیربنا با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد در استان بوشهر در دست اجراست که با بهره‌برداری از این کلاس‌ها مشکلات فضای آموزشی در این استان کاهش می‌یابد.

وی گفت: اکنون ۷۳۸ کلاس درس در استان بوشهر از لحاظ لرزه‌خیزی دچار مشکل هستند و باید فضا‌های استاندارد جایگزین آن‌ها شود.

مرادی بیان کرد: فضا‌های آموزشی غیراستاندارد در استان بوشهر ۹ درصد است درحالی که این آمار در سطح کشور ۳۰ درصد است و با بهره‌برداری از فضا‌های در دست اجرا این آمار به ۶ درصد می‌رسد و تا چهار سال آینده تلاش می‌شود فضای غیر استاندارد از لحاظ استحکام در این استان نداشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر