جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۷۴۲
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: تاریخ دفاع مقدس گنجینه مهم و عظیمی برای ملت و کشور ایران است و با مرور حماسه‌های آن روزگار گذر از مشکلات و تنگناهایی که دشمن برای ملت ایران فراهم کرده هموارتر می‌شود.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: سرمایه دفاع مقدس باعث شده نظام از امنیت لازم برخوردار باشد و دشمن نتواند از حربه جنگ نظامی علیه ایران استفاده کند.

عبدالکریم گراوند افزود: در این ارتباط دشمن امروز با اعمال شدیدترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی عزم، اراده و پشتیبانی ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است غافل از اینکه مردم این سرزمین رشادت و خون هزاران شهیدی که به پای این نظام ریخته شده است را هیچگاه فراموش نمی‌کنند.

وی بیان کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال با توجه به فشارهای وارد شده توسط  استکبار جهانی متفاوت است و حضور پرشور مردم در آئین‌های گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس ثابت می‌کند مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

گراوند اضافه کرد: همانطور که ملت ایران دردوران دفاع مقدس با دست خالی اما با ایمان به خدا و پیروی از ولایت موجب عزت این نظام شدند امروز نیز در جنگ تحمیلی اقتصادی با تکیه بر توان و استفاده از سرمایه‌های داخلی بار دیگر شکست دشمن را رقم می‌زنند و عزتی دو چندان را در تاریخ برای خود به ثبت می‌رسانند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در آئین‌های دفاع مقدس موجب تقویت روحیه امید، ایثار و پایداری در سطح جامعه می‌شود به همین دلیل باید از ظرفیت دفاع مقدس برای دفاع از آرمان‌ها در شرایط جدید استفاده کرد.

استاندار بوشهر بر ضرورت توجه به فضاسازی شهری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکید کرد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: این اداره کل برای حفظ یاد و خاطره شهیدان تاکنون ۱۵ فیلم فاخر تولید کرده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری افزود: همچنین ۸۲ هزار آثار صوتی و تصویری شهدا و خاطرات ۸۰۰ تن از والدین شهدا جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: برای حفظ یاد و خاطره شهیدان سالانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ یادواره شهدا در استان بوشهر برگزار می‌شود.

 شمار شهدای دوران دفاع مقدس استان بوشهر ۲ هزار و ۱۲۱ نفر و شمار شهدای مفقود الاثر آن نیز ۴۸ نفر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر