شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: حوادث ناشی از پدیده‌هایی مانند سیل نباید تکرار شود و باید با آمادگی لازم تلاش کنیم نقاط ضعف مدیریت حوادث را برطرف کنیم...
کد خبر: ۶۰۸۹۹
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: حوادث ناشی از پدیده‌هایی مانند سیل نباید تکرار شود و باید با آمادگی لازم تلاش کنیم نقاط ضعف مدیریت حوادث را برطرف کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: در بحث مدیریت بحران تلاش می‌کنیم خسارت‌ها به حداقل برسد و باید همه دستگاه‌ها امکانات خود را برای مقابله حوادث پیش‌بینی نشده همچون سیل در حالت آماده باش قرار دهند.

وی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران استان باید همیشه در دسترس باشند و یا هنگام خروج از استان جانشینی برای خود معرفی کنند که در مواقع اضطرار شرایط را عهده‌دار شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: دستگاه‌های استانی که بالگرد دارند در مواقع وقوع بحران باید در اختیار ستاد مدیریت بحران باشند و نباید در مواقع وقوع بحران منتظر نامه نگاری‌های اداری بمانیم.

وی از فرمانداران شهرستان‌های ده گانه استان خواست در همین هفته جلسه ستاد‌های مدیریت بحران شهرستان‌ها را برگزار کنند.

گراوند همچنین دفتر شهری استانداری را مکلف کرد با شهرداری‌هایی که پارکینگ‌های غیر مجاز در بستر رودخانه و یا حریم آن ایجاد کرده اند، برخورد کند.

وی همچنین بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی همچون آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان در وقوع بحران همه امکانات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند، زیرا همه این امکانات برای رفاه حال مردم و خدمت‌رسانی بهتر ایجاد شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس در زمان وقوع بارندگی در اختیار فرمانداران استان است افزود: ستاد‌های مدیریت بحران شهرستان‌ها بر اساس وضعیت موجود تصمیم‌گیری خواهند کرد و اگر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی طیف گسترده‌ای از استان را فرا گیرد در این صورت تصمیم‌گیری به صورت استانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مناطق شهری که در مواقع وقوع باران‌های شدید دچار آبگرفتگی می‌شوند گفت: شهر بوشهر همه‌ساله هنگام بارندگی، درگیر معضل آبگرفتگی در خیابان‌های اصلی است و زیبنده مرکز استان نیست هر سال شاهد این مشکل باشد.

گراوند با اشاره به مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی از مناطق شهرستان جم، از مخابرات خواست هرچه سریع‌تر موضوع را بررسی کند.

وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو افزود: همه دستگاه‌های اجرایی برای حل این مشکل با شیلات و دامپزشکی و سایر ادارات متولی امر همکاری داشته باشند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس نیاز اداره کل شیلات موظف هستند برای حل مشکل بیماری لکه سفید در مزارع میگو کمک و همراهی لازم  را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر