پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۱۰۱۸
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲

فکرشهر: انتظار می‌رود در آینده، حرفه‌ یک مهندس عمران در آمریکا بیشتر از مشاغل دیگر در این کشور تقاضا داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، اگر شما به ساخت جاده‌ها، طراحی فرودگاه‌ها و یا بهره برداری و ساخت زیرساخت‌های دیگر علاقه‌ دارید، رشته مهندسی عمران انتخابی ایده‌آل است.

این شغل در آمریکا آینده‌ای روشنی دارد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۶ میلادی، این شغل با میانگین ۱۱ درصد، نسبت به مشاغل دیگر رشد بیشتری داشته باشد و تقاضا برای این حرفه زیادتر از مشاغل دیگر باشد. بنا بر اعلام دفتر آمار وزارت کار آمریکا، متوسط دستمزد سالیانه مهندسان عمران این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۸۶ هزار و ۶۴۰ دلار رسید.

از لحاظ قدمت، مهندسی عمران پس از مهندسی جنگ، دومین نظام مهندسی به‌ شمار می‌آید و امروزه مهندسی عمران، حد واصل مهندسی نظامی و مهندسی غیرنظامی محسوب می‌گردد.

همچنین فاکتورهایی برای انتخاب دانشگاه خوب در رشته مهندسی عمران وجود دارد که دانشجو را به یک مهندس عمران حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

به عنوان مثال در آمریکا اعتبار مدرک از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر یک مهندس عمران بخواهد شرکتی افتتاح کند، نوع مدرک وی خیلی مهم است.

بنا بر رتبه‌بندی "تایمز" برترین دانشگاه‌ها برای رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی به ترتیب زیر است:

"موسسه فناوری جورجیا"(Georgia Tech) 

این دانشگاه که در آمریکا قرار دارد، از جمله ۱۰ دانشگاه برتر برای رشته مهندسی عمران است که دانشجویان همواره علاقه زیادی به تحصیل در آن دارند.

"موسسه فناوری ماساچوست" (MIT)

به لطف رویکرد آموزشی دانشگاه "ام‌آی‌تی" و تقویت آموزش عملی در این دانشگاه، دانشجویان می‌توانند برای ارتقاء اهداف شغلی خود از پشتیبانی دانشگاه بهره‌مند شوند.

این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مختلف و سازمان‌های دانشجویی است تا تجربه تحصیلی دانشجو را ارتقا بخشند.

آمارها نشان می‌دهد فردی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است، حقوق بالایی دریافت می‌کند و میانگین حقوقی او در سال از ۸۰ هزار دلار شروع می‌شود.

"دانشگاه ملی سنگاپور"(NUS)

دانشگاه ملی سنگاپور هم همواره از دانشگاه‌های برتر دنیا به حساب آمده که برنامه‌های متعددی برای دانشجویان خود برگزار ‌می‌کند.
میزان دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه هم به ۲۸ درصد می‌رسد.

"دانشگاه کمبریج"

مدرک دانشگاه کمبریج در رشته مهندسی عمران، سازه و محیط زیست نه‌تنها از اعتبار فراوانی برخوردار است، بلکه دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از امکان تحصیل در خارج از کشور هم استفاده کنند و از تبادلات برنامه‌های تحصیلی با دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه ملی سنگاپور و موسسه تحقیقاتی "CentraleSupélec" در پاریس بهره‌مند شوند.

بدنه دانشجویان بین‌المللی کمبریج بسیار قدرتمند است به نحوی‌ که ۳۷ درصد از دانشجویان کمریج را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

اعتبارنامه‌های متعددی به مدرک مهندسی دانشگاه کمبریج تخصیص داده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدرک "موسسه مهندسان عمران"(ICE) اشاره کرد.

همچین دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد هستند:

دانشگاه صنعتی "دلفت"(Delft) در هلند

"موسسه فناوری فدرال زوریخ"( ETH) در سوئیس

"دانشگاه پلی‌تکنیک میلان " در ایتالیا

"دانشگاه استنفورد"(Stanford) در آمریکا

"دانشگاه چینهوا"(Tsinghua) در چین

"دانشگاه آکسفورد"(Oxford) در انگلیس

"دانشگاه سیدنی" در استرالیا

"دانشگاه توکیو" در ژاپن

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر