پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۰۳۸
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از اول مهرماه سال جاری ۶۲۱ نفر به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح سه‌شنبه در نشست توجیهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهارداشت: با شروع سال تحصیلی جدید ۶۲۱ نفر از معلمان حق التدریس، شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی و آموزش‌یارن سواد آموزی به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر در ارتباط با ترکیب نیروهای جدید جذب شده افزود: از کل تعداد نیروهای یادشده، ۲۴۹ نفر شامل نیروهای خرید خدمت، پیش دبستانی و حق التدریس هستند.

وی ادامه داد: از آموزش‌یاران واجد الشرایط نهضت سواد آموزی هم ۶۵ نفر به عنوان آموزگار ابتدایی جذب آموزش و پرورش شدند.

دانش فر همچنین عنوان داشت: براساس ماده ۲۸ آزمون استخدامی ۳۰۷ نفر هم با مجوز وزارتخانه به صورت پیمانی به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند.

وی به جذب سرباز معلمان جدید در استان اشاره کرد و گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد ۲۱ نفر تحت عنوان طلبه وظیفه و ۶۷ نفرسرباز معلم جدید مشغول تدریس در مدارس استان شدند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر چالش پیش روی آموزش و پرورش را کمبود معلم دانست و بیان داشت: رشد ۱۱ هزار نفری دانش آموزان در سال جاری نسبت به سال قبل و بازنشستگی چشمگیر نیروهای باتجربه دو عامل مهم کمبود شدید معلم در استان است.

وی با تاکید بر این که با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش هیچ کلاسی در سال جدید تحصیلی بدون معلم نخواهد ماند، گفت: بخشی از کمبود نیرو جذب نیروهای سرباز معلم، آموزش‌یاران سوادآموزی، خرید خدمت آموزشی، پیش دبستانی و حق‌التدریس، واگذاری ساعت به نیروهای بازنشسته جبران شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: امیدواریم تا رسیدن به وضعیت مطلوب در تامین نیروی کافی برای نظام تعلیم و تربیت روند جذب نیروهای کارآمد آموزشی ادامه یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر