جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه رئیس شورا و شهردار خارگ با استاندار بوشهر مطرح شد:
کد خبر: ۶۱۰۴۲
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خارگ پیرامون مسائل و مشکلات جزیره خارگ با استاندار بوشهر گفت و گو کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ، در ابتدای این نشست که با محوریت پیگیری مصوبات سفر استاندار به خارگ، مطالبات شهروندان در حوزه های استقرار آبفا، افزایش سهم اعتبارات آلایندگی خارگ، حل معضلات تردد در جزیره، مشکلات بازسازی مدارس، جذب جوانان بومی در آموزش و پرورش، تخصیص تانکر به شهرداری جهت خدمت رسانی بهتر و پیگیری تسهیل و تسریع تخصیص اعتبارات استانی به شهرداری خارگ صورت پذیرفت.

گراوند استاندار بوشهر نیز در سخنانی بر لزوم تحقق مطالبات مردم جزیره مقاوم خارگ تاکید داشت و افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر خارگ به شکل مجدانه ای در حال پیگیری و حصول نتیجه مطالبات مردم است، ما نیز به نوبه خود ضمن پیگیری مسائل و مشکلات ایشان امید داریم تا با هم افزایی و مشارکت مسوولین دستگاه های اجرایی و تخصیص اعتبارات استانی، بتوانیم رضایت مردم شریف خارگ را جلب نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر اذعان کرد: اساس حرکت شورای شهر خارگ وابسته به درک عمیق نیازها و خواسته‌های به‌حق شهروندان است و مبنای تصمیم‌گیری در این شورا حل مشکلات مردم و پیگیری مجدانه مطالبات شهروندان است.

بهروز خواجه بیان کرد: این شورا از بدو فعالیت خویش عزم خود را برای برخورداری شهروندان از خدمات موردنیاز شهری جزم نموده تا بتواند با توزیع عادلانه خدمات اسباب رفاه شهروندان را فراهم سازد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و ارتقا مستمر زیرساخت ها در جزیره افزود: یکی از مسائلی که دردسرهای متعددی را برای شهروندان موجب شده است و همواره مسبب نارضایتی مردم بوده است، مشکلات جدی مربوط به عدم استقرار آبفا در جزیره است.

وی ادامه داد: با توجه به بافت قدیمی شهر خارگ و مشکلات کنونی فاضلاب و محدودیت های تقسیم آب شرب در سطح شهر، باید تهمیدات اساسی اندیشیده شود چرا که گذشت زمان و تکیه بر ساختار قدیمی کنونی، در طول زمان پیامدهای منفی و غیرقابل بازگشتی را در پی خواهد داشت از این رو امید داریم تا با توجه ویژه استاندار، راهکارهای لازم جهت استقرار آبفا در جزیره خارگ به کار گرفته شود.

خواجه اظهار داشت: از دیگر مسائلی که متاسفانه علیرغم پیگیری های متعدد به سرانجام نرسیده، بازسازی مدارس تخریب شده جزیره و همچنین مطالبه به حق شهروندان در خصوص جذب جوانان بومی در آموزش و پرورش است که امیدواریم این موضوعات نیز مورد عنایت استاندار قرار بگیرد.

شهردار خارگ با قدردانی از نگاه خاص و ویژه استاندار به مسائل و مشکلات جزیره خارگ اظهار داشت: باور ما بر این است که مردم جزیره خارگ که از دیرباز با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده اند لایق بهترین ها هستند.

 عبدالحمید صفایی بیان کرد: با تکیه بر این باور رسالت و هدف بنیادی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ، مدیریت مطلوب توسعه‌ی شهری و ارائه‌ی خدمات کیفی به شهروندان قرار داده شده است که تحقق این هدف در گرو اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی است که بتواند مسیر توسعه خارگ را به صورت مستمر و در خور شهروندان جزیره هموار سازد.

وی ادامه داد: از این رو مجموعه شهرداری و شورا همواره سعی داشته است تا برنامه ریزی مدون در این راستا گام برداشته و پیش نیازی که دستیابی به این مهم را به شکل مناسبی تحقق می بخشد.

صفایی گفت: تخصیص و تامین اعتبارات استانی جهت انجام پروژه های عمرانی است که امید داریم رویکرد استاندار در کنار برنامه ریزی مجموعه شهرداری و شورا سبب تسریع ضرباهنگ خدمت رسانی به شهروندان فهیم خارگ و رضایت آنها شود.

مدیریت شهری خارگ در ادامه با درخواست افزایش سهم اعتبار آلایندگی افزود: مردم شریف خارگ همواره در معرض آلایندگی های زیست محیطی هستند اما متاسفانه سهم چندانی از اعتبارات آلایندگی ندارند که امیدواریم استاندار همانطور در این مورد نیز مردم خارگ نگاهی خاص داشته باشند.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر خارگ همواره تلاش داشته تا با رویکردی کارشناسانه و نگاه علمی خدمتگزار مردم شریف جزیره باشد و بنا به همین رسالت نیز همواره تلاش بر ارتقای مستمر کمی و کیفی خدمات داشته ایم که در حال حاضر بنا به نیاز مجموعه به یک دستگاه تانکر که می تواند خدمت رسانی به شهروندان را تسهیل نماید درخواست داریم تا استاندار در این خصوص مساعدت نمایند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر