جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران پليس فتا استان بوشهر يك مجرم سابقه دار حرفه اي كه با وعده اشتغال در پارس جنوبي از جوانان جوياي كار كلاهبرداري مي كرد شناسايي و دستگير شد...
کد خبر: ۶۱۱۱۰
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران پليس فتا استان بوشهر يك مجرم سابقه دار حرفه اي كه با وعده اشتغال در پارس جنوبي از جوانان جوياي كار كلاهبرداري مي كرد شناسايي و دستگير شد. 

به گزارش فکرشهر، سردار خليل واعظي در تشریح اين خبر اظهار داشت: اين كلاهبردار با هويت غيرواقعي «حسيني» بامعرفي خود به عنوان پرسنل گزينش و استخدام منطقه ويژه عسلويه از طريق واتس آپ و تماس تلفني با افراد جوياي کار با وعده اشتغال آنان در عسلويه مبالغي به ميزان 2 میلیون و 500 هزار ریال تا  5 میلیون ریال جهت هزينه  آزمايشات پزشکي و اداري از آنان دريافت مي كرد.
 
وي اضافه كرد: پس از اطلاع پليس از فعاليت هاي مجرمانه اين فرد، شناسايي و دستگيري وي در دستور كار افسران مبارزه با جرايم سايبري پليس فتا استان قرار گرفت.
 
سردار واعظي گفت: گرچه اين متهم از دو خط تلفن بدون هويت و كارت بانكي افراد قرباني و طعمه جهت اقدامات مجرمانه خود استفاده مي كرد تا ردي باقي نگذارد، ولي با هوشمندي ماموران پليس و اقدامات ميداني و تخصصي چندين روزه هويت واقعي وي و تعدادي از مالباختگان شناسايي شد.
 
وي بيان كرد : متهم از کارت بانكي  متعلق به رانندگان تاکسي شهري، مالکان خانه های مبله و مغازه داران در سطح شهر بوشهر استفاده و مبالغ كلاهبرداري را از طريق افراد مالباخته به اين كارت ها واريز و سپس با شگرد خاصي پول ها را از صاحبان كارت بانكي دريافت مي كرد.
 
فرمانده انتظامي استان بوشهر عنوان داشت: پس از شناسايي دقيق محل هاي تردد اين مجرم روز گذشته هنگامي كه با استفاده از يك تاكسي شهري نزديکي خانه مبله در شهر بوشهر پياده و با تلفن همراه در حال فريب يكي از قربانيان خود بود، پس از ورود به ساختمان دستگير و به پليس فتا منتقل شد.
 
وي تصریح کرد: متهم  ابتدا منکر ارتکاب هر جرمي شد وبا ترفند هاي فريبکارانه از قبيل من جانباز هستم و بيماري دارم قصد طفره رفتن از موضوع را داشته که با هوشياري افسر تحقيق و ارايه مستندات لازم ضمن اعتراف به بزه هاي ارتكابي هويت واقعي خود را «علي»، اهل يكي از شهرهاي جنوبي استان و ساكن يكي از بخش هاي شهرستان دشتي معرفي و عنوان كرد، به دليل مشکلات مالي به فکر کسب درآمد از طريق کلاهبرداري بودم تا اينکه با بررسي وضعيت منطقه، بهترين راه مجرمانه را استفاده از جو بيکاري حاکم بر منطقه دیدم وذانتخاب كردم.
 
رئيس پليس استان بوشهر بیان داشت: اين متهم تا كنون به كلاهبرداري از 28 نفر با ترفند اشتغال و دريافت تسهيلات از بانك اعتراف كرده و احتمال اينكه افراد بيشتري طعمه اين كلاهبردار قرار گرفته باشند وجود دارد.
 
وي خاطرنشان كرد: شهروندان به هيچ وجه به افراد ناشناس در فضاي مجازي اعتماد نكنندو تحت تاثير وعده هاي دروغين افراد مشكوك و مجهول الهويه قرار نگيرند. 

نظرات بینندگان
فکرشهر
|
-
|
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
باسلام. لطفا با پلیس فتای استان بوشهر تماس بگیرید.
امیر عطارزاده برازجانی
|
-
|
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
با سلام و خسته نباشید

من نیز فریب این شخص را چند ماه پیش خوردم و ساکن شیراز می باشم.. چطور میتونم پیگیری کنم؟ ممنون  میشم راهنماییم کنید..

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر