پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۲۱۹
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: شورای مهارت در هشت شهرستان استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در اولین نشست شورای مهارت آموزی شهرستان جم اظهار داشت: مهارت پیوسته باید موجب پیشرفت کشور باشد و در اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: از یک طرف کارگاه‌ها و تجهیزات فراوان داریم و از طرف دیگر در زمینه وجود نیروهای متخصص با خلأ مواجه هستیم، بنابراین در تلاش هستیم در هر شهرستان با توجه به طرح تکاپو و با توجه به سند توسعه استان و اسناد بالادستی، در رشته‌های دیر اشباع آموزش‌های لازم را عرضه کنیم، چون فقدان نیروی کار ماهر باعث عدم توسعه است و جامعه از چالش بی مهارتی رنج می‌برد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: جنبش در حوزه مهارت افزایی نیازمند نگاه جدیدی است و باید تصمیم گیران، صاحبان فکر و اندیشه را با خود همراه کنیم.

وی گفت: اینکه دانشجویان ما مهارت ندارند زیبنده نظام و آموزش نیست و باید متناسب با نیاز بازار کار استان بوشهر و شهرستان ها آموزش‌های لازم به افراد ارائه شود. باید برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را با همکاری فرمانداران و دستگاه های اجرایی  افزایش دهیم.

دراهکی اضافه کرد: تاکنون شورای مهارت شهرستان‌های استان بوشهر با حضور فرمانداران در هشت شهرستان استان با محوریت آموزش فنی و حرفه ای با هدف توسعه فرهنگ مهارت آموزی تشکیل شده است.

وی کلید اصلی توفیق و اثربخشی آموزش های مهارتی را شکل گیری زمینه گفت‌وگو بین ذی‌نفعان حوزه مهارت آموزی دانست و افزود: با همکاری دستگاه های ذی نفع در حوزه مهارت سند مهارت آموزی شهرستان جم با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ای تدوین می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به بیان جزئیات و اهداف تشکیل این شورا پرداخت و افزود: هدف از تشکیل این شورا به طور خلاصه توانمند سازی از طریق مهارت آموزی نیروی کار در جامعه هدف، با توجه به نیازهای آموزشی اعلام شده از سوی دستگاه های اجرایی است.

دراهکی اظهار کرد: در این شورا ظرفیت های مهارتی و آموزشی آن شهرستان بررسی و به تناسب آمایش سرزمین و نوع محصولات شهرستان، برنامه آموزشی و مهارتی شکل می گیرد. که ما آموزش هایی را داشته باشیم که منتج به اشتغال و بهره وری آموزشی بشود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: وضعیت مهارت آموزی در شهرستان جم خوب است اما نیازمند حرکت های بیشتر، هم افزایی و تعامل همه مسئولین است.

وی تصریح کرد: مشکل اشتغال در دنیای امروز صرفا با مهارت آموزی حل می شود و هریک از جوانان ما در استان بوشهر می توانند با مراجعه به مراکز آموزشی و مهارتی ما یک حرفه را آموزش ببینند و یک زندگی کریمانه و آبرومندانه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر