سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان گفت: رویکرد این کمیسیون، کمک به نهادینه کردن نگاه فرهنگی به شهر و توسعه پایدار انسان محور است...
کد خبر: ۶۱۲۶۶
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان گفت: رویکرد این کمیسیون، کمک به نهادینه کردن نگاه فرهنگی به شهر و توسعه پایدار انسان محور است.

به گزارش «فکرشهر»، هادی دشتی در نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان با اعلام این مطلب، افزود: این هدف، از طریق سیاستگذاری و نظارت صحیح بر عملکرد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: شاید لازم باشد تغییراتی جدید ایجاد شود که از جمله آن تغییرات در روش های نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری، به ویژه در حوزه فرهنگی ـ اجتماعی خواهد بود.

دشتی اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد تا با جلب مشارکت مردم و احترام به شهر و شهروندان، در مسیر کاستن از رنج و زحمت مردم و بالا بردن شادی و رضایتمندی مردم گام به گام به پیش برویم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان اضافه کرد: قصد نداریم تنها به برخوردهای همایشی در حوزه اجتماعی و فرهنگی اكتفا كنیم و با كمك اعضا، سازمان های مردم نهاد و اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به سمت بررسی و تصویب لوایح زیر ساختی فرهنگی نیز خواهیم رفت.

به گزارش «فکرشهر»، نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این نشست به بحث پیاده روی ولایت در برازجان اشاره کرد و گفت: هر چند مسوول برگزاری این پیاده روی، ارگان دیگری است، اما ما هم کارهایی داریم که انجام دهیم و امسال، این برنامه، منظم تر برگزار شود.

نوید متین افزود: از سمن ها خواستیم طرح خودشان را بگویند که چه کارهایی می توانیم انجام دهیم و این هفته، یک فراخوان زده می شود و از همه سمن ها دعوت به عمل می آید.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر برازجان نیز در این نشست گفت: در این چند سال، اداره ها و مراکز مختلف با نام ما، اقدامات فرهنگی داشته اند، اما آیا واقعا این اقدامات کارایی داشته یا فقط پول بیت المال را حرام کرده ایم؟

به گزارش «فکرشهر»، وحید مصدق که یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا است، با بیان این که «ما باید تعامل و هم نشینی را یاد بگیریم»، افزود: مثلا 10 سمن هدفشان محیط زیست است، اما باهم کنار نمی آیند. از نظر من اول باید بیاییم همبستگی را بین افراد و گروه هایی که دغدغه فرهنگی دارند، ایجاد کنیم و اگر کسی خواست کاری انجام بدهد، به او برچسب نزنیم و نگوییم انتخاباتی یا چنین چیزی است.

وی اظهارداشت: ما سالانه، حدود ۴-۵ میلیارد خرج پسماند و زباله می کنیم که اگر در خانواده فرهنگ سازی شود، ما می توانیم این پول را خرج جاهای دیگر شهر کرده و از نظر زیبایی شهر کار کنیم و کار فرهنگی انجام بدهیم که با میل و خواسته مردم سازگار باشد.

مصدق با بیان این که «باید ضعف ها حذف کنیم»، ادامه داد: با روش های قدیمی و ابزار های قدیمی کار، نمی توان کار جدید انجام داد، چون استقبال نمی شود؛ باید به مردم گزارش بدهیم و بگوییم پارسال اینجا بودیم و امسال اینجا؛ اگر توانستیم بیشتر افراد شهر را همراه کنیم، موفق بوده ایم.

وی افزود: این جمع اگر بتواند مردم را همراه کند، موفق خواهد بود؛ نه این که تنها با چند برنامه و نمایش بخواهیم پول را حیف و میل کنیم. 

مصدق این را هم گفت که نباید هرکس با شما همراه نبود را دفع کرد، بلکه باید جذبشان کرد و بر صدور حکم شورایاران تاکید کرد.وی به فعال کارگروه سمن ها و دعوت از سمن ها برای حضور یک عضو در کارگروه، فعال کردن کارگروه مشاهیر نیز اشاره داشت و افزود: بیایم برای سال آینده چند مورد خاص را شناسایی کنیم و کار کنیم و برنامه هایمان را حول آن ها ببندیم. 

سیده خدیجه حسینی هم گفت که «کمیسیون فرهنگی یک کمیسیون واقعا حساس و مهم است».

وی که در دوره های قبل، رییس کمیسیون فرهنگی بوده، با بیان این که «رسانه ها در کنار شورا می توانند بسیار مهم باشند»، افزود: کمیسیون فرهنگی یک کمیسیون نخبه پرور بود؛ ما طرح ها را از خود مردم می گرفتیم و برای مردم برگزار می کردیم. در دوره گذشته ما همه امکانات را از تربیت بدنی گرفتیم؛ کارگروه مفاخر ما، چهار پنج سال است ایجاد شده و در روز برازجان بسیار مهم بودند و برنامه هایی درباره شهروند فرهیخته و مشاهیر داشتیم و تنها چیزی که اتفاق نیفتاد، تقدیر از نویسندگان بانو بود.

این عضو شورای شهر برازجان اضافه کرد: چرا می گویم اصحاب رسانه؟ زیرا یکی از طرح های ما صوتی شدن خیابان ها بود و رسانه ها می توانند به ما کمک کنند که کدام خیابون باشد.

دیگر عضو شورای شهر برازجان نیز در این نشست، به برخی نارسایی های شهرستان دشتستان از جمله نبودن برق و راه در منطقه لرده، اشاره کرد و گفت: آیت اله صفایی درباره لرده سخنرانی می کنند ولی ای کاش می آمدند و شرایط مردم آن منطقه را می دیدند.

مهدی نیکنام افزود: شهردار می گوید بسته های فرهنگی دارد ولی من هیچ بسته فرهنگی در کنار کارهایشان نمی بینم و این تنها حرف است.

وی ادامه داد: مردم ما هنوز یاد نگرفته اند که زباله نریزند؛ دره ها را از زباله پر کرده اند و این ها هنوز فرهنگسازی نشده است.

نیکنام اضافه کرد: امیدوارم در کنار منافع عده ای خاص، ان شااله بقیه هم به منفعتی برسند.

به گزارش «فکرشهر»، در پایان این نشست، احکام اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان نیز اعطا شد.

 

نظرات بینندگان
ای خدا
|
-
|
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
ای خدا صبری به ما بده
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر