پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۳۱۸
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: با وجود ارایه رایگان مراقبت‌های نوین سلامت به سالمندان در شهرستان دیر استان بوشهر اما استقبال آنها برای دریافت این خدمات مطلوب نیست.

به گزارش فکرشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت، ارتقای شاخص‌های سلامت سالمندان است که بسته‌های مراقبتی خوبی در این زمینه تدوین شده است.

احمد آخوندی روز دوشنبه در نشست بررسی شاخص‌های سلامت سالمندان شهرستان دیرافزود: ۷ درصد جمعیت شهرستان دیر سالمند هستند که با وجود ارایه رایگان مراقبت‌های نوین سلامت به سالمندان استقبال سالمندان دیری برای دریافت این خدمات مطلوب نیست.

وی گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری فقط ۲۹ درصد سالمندان شهرستان دیر مراقبت‌های سلامت دوران سالمندی دریافت کرده‌اند که سهم سالمندان ساکن مناطق شهری از این میزان حدود ۲۰ درصد  و سالمندان ساکن مناطق روستایی ۸۰ درصد بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت مراقبت‌های بهداشتی در دوران سالمندی گفت:‌ مراقبت‌های دوران سالمندی در کنار آموزش شیوه زندگی سالم نقشی موثر در کاهش بار بیماری و افزایش امید به زندگی توام با سلامت دارد.

وی با تاکید به خانواده‌ها برای توجه به افراد سالمند گفت: سالمندان دیری می‌توانند همه روزه با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود نسبت به تکمیل پرونده بهداشتی اقدام و از مراقبت‌های رایگان و دوره‌ای بهره‌مند شوند.

آخوندی به شعار هفته سلامت سالمندان اشاره کرد و افزود: شعار امسال این هفته « فرصت‌های برابر برای همه سنین» تعیین شده است که توصیه می‌شود سالمندان و خانواده آنها از فرصت ایجاد شده برای دریافت خدمات رایگان مراقبت‌های بهداشتی بهره برند.

وی یادآورشد: پنج مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۰ خانه بهداشت روستایی و ۶ پایگاه سلامت شهری در شهرستان دیر خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر